احقاق اقتصاد دانش بنیان با بالا بردن سهم دانش از هزینه‌های تولید

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: در راستای تحقق شعار سال، اقتصاد دانش بنیان بدنبال بالا بردن سهم دانش از هزینه‌های تولید محقق می‌شود.

فغفوری گفت: طی سال‌های اخیر تولید با ثبات‌ترین عبارت در شعار‌های سال بوده که این امر حاکی از جایگاه تولید در حل مشکلات اقتصادی کشور از نظر مقام معظم رهبری و سیاست گذاران کشور است.

او با اشاره به عنوان سال گفت: امسال تولید با دو فاکتور دانش بنیان و اشتغال آفرینی همراه شده است که در این راستا سازمان در راستای برنامه‌های وزارت صمت و سیاست‌های استاندار در جهت تحقق این امر قدم بر می‌دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اشتغال آفرینی با اشتغالزایی متفاوت است، به طوریکه محصول اشتغال آفرینی تولید اشتغال است که در این جهت برنامه‌هایی از وزارت صمت جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است که بدنبال افزایش نقدینگی، ارتقاء بهره وری، استفاده از ظرفیت واحد‌ها و استفاده از طرح‌های بلا تکلیف می‌باشد.

فغفوری گفت: دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌هایی به استانداران به عنوان رئیس جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ابلاغ می‌شود که بر این اساس کلیه مصوبات کارگروه در صورتی که مغایر با قانون نباشد قابل اجرا خواهد بود.

او در ادامه گفت: در اقتصاد دانش بنیان هدف بالا بردن سهم دانش از هزینه‌های تولید است و در این امر صرفا کمیت مطرح نیست بلکه باید در فرایند‌ها صورت پذیرد.

به گفته‌ی رئیس سازمان صمت استان زنجان از جمله مهمترین برنامه‌های استان در سال جاری ایجاد اشتغال، بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام، اجرای تامین مالی زنجیره‌ای واحد‌های تولیدی با هماهنگی بانک‌ها، اجرا و فرهنگ سازی درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها و تامین آب مصرفی صنعت می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.