قیمت ارز و سکه در این هفته روند صعودی داشت و شاخص بورس اندکی اُفت کرد.

بازار سرمایه در حالی این هفته را آغاز می‌کند که شاخص کل بورس با  اُفت بیش از 11 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 452 هزار واحدی رسید. در هفته‌ای که گذشت معاملات بازار سرمایه تحت تاثیر خبر واگذاری بلوک دولتی دو شرکت بزرگ خودروسازی و خصوصی‌سازی کامل آن‌ها و افزایش ۲۳ درصدی ارزش معاملات بعد از پایان تعطیلات نوروز بود.

آقای مرید سادات گفت: شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده معاملاتی حساسی رسیده‌اند. شاخص کل در محدوده حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد یک مقاومت دارد و شاخص هم وزن نیز چیزی حدود ۱۷ هزار واحد تا سقف قبلی خود فاصله دارد. در حال حاضر از نظر اعداد و ارقام، شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوه مقاومتی خود نزدیک شده‌اند. در کل این محدودهای مقاومتی می‌توانند ناحیه چرخشی بازار باشد.

به گفته او با توجه به اتفاقاتی که در روز چهارشنبه رقم خورد و بازگشایی نماد خگستر، به احتمال زیاد روز شنبه نیمه ابتدای بازار پرتقاضا باشد و به نظر روند اصلی بازار برای هفته آینده تازه از ساعت ۱۰ و نیم به بعد آغاز خواهد شد. آن زمان است که باید دید از فشار فروش کم می‌شود یا خیر؟ اما به نظر می‌رسد بازار وارد فاز اصلاحی شود.

اینکه این فاز اصلاحی، قیمتی یا زمانی باشد بستگی به شرایط بازار دارد. اما احتمال می‌رود که محدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد جایی باشد که بازار تا آن جا اصلاح خود را انجام دهد.

مرید سادات می گوید در رابطه با صنایع پیشتاز گروه لاستیک به واسطه عملکرد مناسبی که هفته گذشته به ویژه روز چهارشنبه داشته و گروه هتل و رستوران به لیدری نماد سمگا به سبب ورود پول، می‌توانند پیشتاز باشند.

ثبات قیمت ارز در کوتاه مدت 

آقای حجت قندی، کارشناس اقتصادی  گفت: در کوتاه مدت ثبات قیمت ارز در محدوده فعلی (27 هزار تومان) از احتمال  بیشتری برخوردار است ولی تغییر روند قیمتی در بلند مدت دور  از انتظار نیست. 

ماندگاری قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی 

آقای محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته تا پایان هفته قیمتها روند نزولی به خود گرفته بود.

به گفته کشتی آرای قیمت طلا و سکه  تحت تاثیر نرخ   اونس جانی و ارز است و این 2 عامل  روند قیمتی مشخصی ندارد. باتوجه به  روندی که قیمت سکه و طلا در هفته گذشته داشت قیمت ها در این هفته در  همین محدوه فعلی ماندگار است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار