مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: از ابتدای امسال هزار و ۵۰۰ نفر اقدام به اهدای خون کردند که از این تعداد هزار و ۳۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

محمد سعید کریمیان گفت:به منظور رفاه حال شهروندان، سازمان انتقال خون استان علاوه بر نوبت صبح (ساعت ۸ تا ۱۳)، در نوبت عصر هم از ساعت ۱۸ تا ۲۳ آماده خونگیری از داوطلبان است،این زمان در شب‌های قدر نیز تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است.

 مدیرکل انتقال خون کردستان  گفت: سال گذشته هم از ۳۴ هزار مراجعه کننده ۲۹ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

او می گوید: حدود هشت درصد از اهداکنندگان خون در استان را بانوان تشکیل می‌دهند که استان در این زمینه از استان‌های رده بالای کشور است.

کریمیان گفت: هر ساله در ماه رمضان با افت مراجعه کنندگان روبرو هستیم که دلیل کاهش آمار اهدای خون، طولانی بودن فاصله سحر تا افطار، ترس از اختلال در روند روزه داری و تصور ضعف و بی‌حالی مفرط است.

 مدیرکل انتقال خون کردستان گفت با قدردانی از هم استانی‌هایی که در روز‌های کرونایی و ماه مبارک رمضان امسال نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را تنها نگذاشته‌اند، گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان، روزه‌داران می‌توانند در ساعات پس از افطار نذر خود را ادا کنند و مراکز انتقال خون هم با شیوع بیماری کرونا پیرو دستورالعمل‌های جلوگیری از شیوع ویروس، همه تدابیر بهداشتی لازم را پیش‌بینی کرده‌اند.

او می گوید: قابلیت ذخیره و نگهداری فرآورده‌های حاصل از خون بر اساس استاندارد‌های جهانی، ملی و نوع فرآورده از ۳ تا ۳۵ روز است و بر این اساس استمرار اهدای خون اجتناب ناپذیر است.

به گفته کریمیان گفت: از هر کیسه خون، سه فرآورده شامل گلبول قرمز متراکم، پلاکت و پلاسما تولید می‌شود که هر فرآورده جان یک بیمار را نجات می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: اهدای خون موجب جایگزینی گلبول‌های جدید می‌شود و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.