تشکیل کمیته تحقیقات درباره تلاش برای سرنگونی دولت عمران خان

وزیر اطلاع رسانی پاکستان از تشکیل کمیته تحقیقات درباره تلاش برای سرنگونی دولت عمران خان نخست وزیر این کشور خبر داد.

فوآد چودری با اشاره به تشکیل این کمیته گفت: هدف از تشکیل کمیته تحقیقات، شناسایی عاملان داخلی و خارجی توطئه برای تغییر نظام حاکم در پاکستان و رسوا کردن آن‌ها در برابر افکار عمومی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، چودری گفت: توطئه بین المللی علیه ما بسیار خطرناک است. پاکستان دیگر نخواهد توانست تصمیمات مستقل اتخاذ کند و همه نشانه‌های آزادی ما از بین خواهد رفت و ما به ملتی تبدیل خواهیم شد که تحت اشغال زندگی خواهیم کرد. به همین علت، کابینه تصمیم گرفت جزئیات این دسیسه چینی بین المللی علیه پاکستان را کشف کند که در آن، مافیای جهانی، دولت‌های بعضی کشور‌ها و عوامل داخلی دست دارند.

او اعلام کرد: تشکیل کمیته حقیقت یاب با اختیارات گسترده برای رسوا کردن عاملان این توطئه چینی و تحقیق درباره نقش‌های متفاوت آن‌ها و ارائه همه شواهد به مردم، تصویب شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که نشست پارلمان پاکستان امروز شنبه به بعد موکول شد و رأی عدم اعتماد که می‌تواند عمران خان را از سمت نخست وزیری برکنار کند، به تعویق افتاد.

این اقدام پس از انجام شد که متحدان عمران خان مانع از به وقوع پیوستن اقدامی مشابه شدند.

سخنگوی پارلمان پاکستان اعلام کرد قانون گذاران ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی بار دیگر تشکیل جلسه خواهند داد.

هفته گذشته، عمران خان، پیش از جلسه رأی اعتماد پارلمان گفت نامه‌ای تهدیدآمیز از جانب آمریکا دریافت کرده که واشنگتن دولتش را به دلیل این‌که او نپذیرفته در خاکش پایگاهی نظامی داشته باشد، برکنار خواهد کرد. پیش از این کاخ سفید تلاش برای برکناری «عمران خان» از قدرت را تکذیب کرد.

با این وجود وزارت خارجه پاکستان کاردار سفارت آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرد. گفته می‌شود برخی مقامات آمریکایی حمایت خود را از طرح مخالفان برای اعلام بی‌کفایتی دولت عمران خان ابراز کرده‌اند.

عمران خان که از زمان نخست وزیری در پاکستان سیاست خارجی مستقلی را از خواسته‌های غرب اتخاذ کرد و تسلیم فشار‌های خارجی برای پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشد و در بحبوحه آغاز جنگ اوکراین، به دعوت رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر کرد. در پی تنش‌های اوکراین، جامعه بین المللی پاکستان را تحت فشار قرار داد تا آشکارا حمله روسیه را محکوم کند، اما دولت عمران خان سیاست واکنش متوازن را در پیش گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار