مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان گفت: در حال حاضر ۲۵۳ نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کردستان نیازمند حمایت خیرین هستند.

محمد خسروی گفت: هرساله در ستاد دیه شاهد برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هستیم، در طول بیست سالی که جشن گلریزان در استان برگزار شده، ستاد دیه توانسته ۲۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان گفت: امسال نیز جشن گلریزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد،در سال گذشته به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی خیرین، مسئولان و مساعدت دستگاه قضایی و همراهی گذشت انسان‌دوستانه شکات ۲۴۳ محکوم معسر مالی و جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغی بیش از ۴۹ میلیارد تومان از زندان‌های کردستان بودیم که ۱۳ میلیارد تومان آن با گذشت شکات گرفته شده و بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه و ۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای آزادی این افراد پرداخت شده است.

او می گوید: از ۲۴۳ نفر محکوم جرائم غیر عمد استان که ۵ نفر آن‌ها خانم هستند، ۱۸۴ نفر محکوم مالی، ۳۶ نفر محکوم مهریه، ۱۶ نفر محکوم به پرداخت نفقه و ۷ نفر محکوم به پرداخت دیه در تصادفات و حوادث کارگاهی هستند.

خسروی گفت: جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان به صورت نمادین برگزار می‌شود چراکه در طول سال به صورت دوره‌ای جشن‌های متعدد گلریزان در کردستان برگزار می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان گفت: در حال حاضر ۲۵۳ نفر زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندان‌های استان کردستان داریم که نیازمند حمایت خیران در جشن گلریزان رمضان امسال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.