پس از دو ماه ماموریت دریانوردی، دریانوردان ناوگروه ۸۰ نداجا و ناو‌های شرکت کننده در رزمایش آیونز ۲۰۲۲ با پهلوگیری ناو‌ها در بندر کنارک به میهن اسلامی بازگشتند.

 امروز مراسم استقبال از ناوگروه ۸۰ نداجا و ناو‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب آیونز ۲۰۲۲ به میزبانی کشور فرانسه، با پهلوگیری در اسکله ایران بندر کنارک برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همرزمان ما توانستند با آموزش‌های بالای خود در کنار سایر کشور‌های شرکت‌کننده در آیونز با حضور چشمگیر از نظر کمیت و کیفیت تجهیزاتی و نفراتی در این هماورد شرکت کنند و پرچم ملی مذهبی، مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های بین‌المللی به اهتزار درآورند.

ماموریت دریایی ناوگروه ۸۰ نداجا و ناو‌های شرکت کننده در رزمایش آیونز متشکل از ناوشکن تماماً ایرانی دنا و ناو‌های پشتیبانی بندرعباس و تنب بود.

ماموریت دریایی ناوگروه ۸۰، در نیمه بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و با نزدیک به ۷۰ روز دریانوردی و پیمودن هزاران مایل دریایی مسافت و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی و اسکورت و همراهی کشتی‌های تجاری در شریان تجارت جهان در آب‌های آزاد و همچنین شرکت در رزمایش آیونز ۲۰۲۲ به میزبانی کشور فرانسه در اقیانوس هند، در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در اسکله ایران در منطقه سوم دریایی کنارک پهلو گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار