سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمان:

آموزش در مدارس استثنائی استان کرمان حضوری است

بنی اسد گفت: مدارس استثنایی کرمان، استاندارد‌های فیزیکی لازم برای آموزش‌های حضوری را دارند و آموزش در این مدارس به صورت حضوری درحال برگزاری است.

محمود بنی اسد در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان، یکی از شاخص‌های توسعه عدالت آموزشی را پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان، ۷ گروه از دانش‌آموزان استثنایی، شامل: دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه ذهنی به تعداد ۳ هزار و ۱۰۸ نفر، بینایی ۸۹ نفر، شنوایی ۲۱۳ نفر، جسمی، حرکتی ۶۳ نفر، مشکلات رفتاری و اتیسم ۴۴ نفر، چند معلولیتی ۱۹۵ نفر و مشکلات ویژه یادگیری به تعداد هزار و ۶۷۰ نفر را در استان کرمان، تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار داده است.

او می‌گوید: آموزش و پرورش استثنایی به ۳ هزار و ۷۱۲ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌دهد و حدود ۴ هزار دانش‌آموز استثنایی نیز با هوش بهر عادی (آن دسته از دانش آموزانی که جزو نابینا‌ها هستند؛ ولی از هوش برخوردارند که می‌توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل بدهند) به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در کنار سایر همسالان خود در حال تحصیل هستند و این خدمات در مجموع برای ۷ هزار و ۷۱۲ دانش آموز ارائه می‌شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان به چگونگی آموزش‌های حضوری در مدارس استثنایی پرداخت و گفت: میانگین تعداد دانش‌آموزان در مدارس استثنایی حدود ۴۸ نفر و در کلاس‌های درس، حدود ۶ نفر است؛ بنابراین مدارس استثنایی، استاندارد‌های فیزیکی لازم را برای آموزش‌های حضوری دارند.

به گفته بنی اسد با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزش‌ها و ضرورت استفاده از روش‌های تدریس عینی و مجسم و هم چنین دریافت خدمات توان‌بخشی، آموزش‌های حضوری برای دانش‌آموزان استثنایی ضرورت و اهمیت بیشتری دارد.

او با تاکید بر اجرای دستورالعمل حضوری شدن مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش و اجرای آن در مدارس استثنایی گفت: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان استثنایی، دستورالعمل جداگانه‌ای نیز برای آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان استثنایی تدوین و به استان ابلاغ شده است.

بنی اسد در خصوص واکسیناسیون  کرونا معلمان و دانش‌آموزان استثنایی گفت: حدود ۹۵ درصد معلمان و دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال، ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

او می‌گوید: تمهیدات لازم برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان انجام شده و با کمک اعتبارات دولتی، خیران و همکاری‌های والدین این هزینه‌ها تامین خواهد شد.

او در خصوص فعالیت خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی استثنایی گفت: مدارس شبانه روزی ویژه دانش آموزان استثنایی در شهرستان‌های کرمان و کوهبنان فعال هستند و اقدامات لازم بهداشتی برای اسکان دانش آموزان به صورت شبانه روزی در این مدارس صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار