فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان سرقت‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سردار کیقباد مصطفایی در دیدار با امام جمعه یاسوج گفت: بالغ بر ۳۰ گشت محسوس و غیر محسوس در جاده‌های مواصلاتی استان به صورت شبانه روزی برای پیشگیری از سرقت بار حضور دارند.

او می گوید: پارسال ۸ باند شناسایی شد که در این خصوص ۵۱ تن دستگیر و ۱۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شدند.

مصطفایی با اشاره به آمار سرقت‌ها گفت: سرقت‌ها در پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است که ۳۸ درصد این سرقت‌ها، سرقت‌های خرد بوده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان،  سرقت محموله ۶ درصد و سرقت منزل ۲ درصد نیز کاهش داشته اند.

او با بیان اینکه پارسال ۲۷ مورد قتل در استان رخ داده است، می گوید: ۲۵ مورد از قاتلان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند و دو قاتل دیگر که مربوط به شهرستان باشت و سی سخت است در حال پیگیری است.

فرمانده انتظامی استان از افزایش ۴ درصد کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در این خصوص ۷ تن مواد مخدر کشف شد و ۱۲ باند متلاشی شدند.

سردار مصطفایی با اشاره به اینکه پارسال ۹۶ فقره خودکشی در استان رخ داده است، می گوید: این آمار نسبت به سال ۹۹ یک درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تصادفات جاده‌ای مربوط به نقاط حادثه خیز جاده‌های استان است، گفت: پارسال ۲۲۶ تن متوفیان جاده‌ای بودند که ۱۵ تن از فوتی‌های تصادفات مربوط به تصادفات نقاط حادثه خیز است.

مصطفایی در خصوص طرح روزه خواری در ماه مبارک رمضان نیز، گفت: هزار و ۱۹۵ واحد صنفی توزیع مواد غذایی در استان بوده که به ۳۶ واحد صنفی متخلف که تظاهر به روزه خواری کردند اخطار داده شده و ۳ تن نیز دستگیر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تشکر از نیروی انتظامی استان گفت: لازمه رفع برخی جرایم اجتماعی ویژه، برنامه‌های فرهنگی است.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مورد اعتماد و امین مردم است، می گوید: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی مورد رضایت مردم بود چرا که بخش اعظمی از جرایم با اجرای این طرح کاهش داده شد.

به گفته امام جمعه یاسوج، ماشین‌های شوتی بسیار خطر آفرینند که امیدواریم این مشکل نیز رفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه پایش تصویری در استان بسیار ضعیف است، گفت: اجرای طرح پایش تصویری می‌تواند از جرایم جلوگیری و در شناسایی مجرمان نیز کمک فراوانی کند.

او از نیروی انتظامی خواست تا در خصوص روزه خواری و بی حجابی نظارت‌های بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.