ژاپن ۱۵ میلیون بشکه دیگر از ذخایر راهبردی نفت خود را برای ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی آزاد می‌کند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که توکیو قصد دارد در چارچوب همکاری با آژانس بین المللی انرژی در راستای ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی، ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر نفت خود آزاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، کیشیدا اعلام کرد که اخیراً در نشست وزیران آژانس بین المللی انرژی، تصمیم به آزادسازی ۱۲۰ میلیون بشکه نفت گرفته شده است و میزان ۱۵ میلیون بشکه نفت، ۵۰ درصد بیشتر از سهمیه تعیین شده از سوی آژانس بین المللی انرژی برای ژاپن و  پس از آمریکا  که ۶۰ میلیون بشکه آزاد می‌کند، کشوری است که بیشترین میزان آزادسازی را دارد.

نخست وزیر ژاپن در ادامه با بیان اینکه این بشکه‌ها از ذخایر دولتی و بخش خصوصی استخراج خواهد شد، بر اهمیت ثبات در بازار انرژی تاکید کرد و گفت که کشورش هر کاری که برای ثبات در این بازار انجام خواهد داد. او در انتها کشور‌های تولیدکننده نفت را به همکاری دعوت کرد.

چندی پیش آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که۱۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره را آزادسازی خواهد کرد که بیش از نیمی از آن از سوی آمریکا تأمین می‌شود و باقی آن نیز برعهده بقیه اعضای این نهاد بین‌المللی است.

گفته می‌شود دولت جو بایدن در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دستور داده است تا روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی این کشور برای کاهش بهای آن استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار