مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری گفت: خروج گرد و غبار از تاسیسات کارخانه سیمان شهرکرد به علت قطعی برق و بروز نقص فنی روی داد.

آقای احمدی گفت: کارخانه سیمان شهرکرد جزو واحد‌های صنعتی دارای سیستم پایش برخط است و خروجی‌های آن به صورت شبانه‌روزی از نظر میزان آلایندگی توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست بررسی و رصد می‌شود.

 با بررسی و پیگیری مشکل پیش آمده در روز‌های ۱۸ و ۲۰ فروردین ماه جاری و خروج آلاینده‌ها از این واحد صنعتی، مسئول ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست (اچ اس ای) کارخانه علت خارج شدن میزان آلاینده‌ها از حدود استاندارد به مدت نیم ساعت در روز پنجشنبه ۱۸ فروردین را قطعی برق اعلام کرد.

در روز شنبه ۲۰ فروردین نیز از ساعت سه بامداد تا حوالی ظهر بر اساس نمودار‌های زیست‌محیطی، میزان آلایندگی کارخانه سیمان در چند مورد از حد مجاز خارج و دوباره به حد استاندارد برگشته بود که با پیگیری‌های انجام شده در همان روز، علت ادامه یافتن مشکل خروج آلاینده‌ها از طرف مسئولان کارخانه سیمان شهرکرد بروز نقص فنی اعلام شد.

عملیات تعمیر و به‌روزرسانی فیلتر‌های این واحد صنعتی به زودی آغاز خواهد شد و پس از بررسی‌های کارشناسی و الزام رعایت استانداردها، این کارخانه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

 وزش باد شدید در روز پنجشنبه هفته گذشته، موجب قطعی برق این واحد صنعتی و خروج فیلتر‌ها از مدار شده است.


بیشتر بخوانید


به زودی تا اوایل اردیبهشت امسال، تعمیرات دوره‌ای کارخانه آغاز خواهد شد که رفع مشکلات بخش فیلتر‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
باید این شهر صنعتی به شبکه های گوناگون برق وصل شود و فیلتر‌های بهتر در دودکشها جایگزین شوند،در صورت استفاده از فیلتر های نوین و بروز و بازرسی‌های دوره ای میتوان صنعت پاکی داشت.
این استان با توجه به دارا بودن منابع آب و انرژی فراوان و همچنین نفت و گاز ظرفیت داشتن شهرها و شهرک‌های صنعتی فراوان را دارد .
و با توجه به مرکز بودن این استان و نزدیکی به بنادر و جاده های ترانزیتی موقعیت این استان برای صنعتی شدن بسیار بسیار بالاست اگر مسولان هوشمندانه و آگاهانه فرصت ها را دریابند.
آخرین اخبار