معاون هماهنگی امور زائرین و و گردشگری استانداری فارس گفت: احیای تفرجگاه چشمه گلابی داراب رویکردی پیشگیرانه در تصرف عرصه منابع طبیعی است.

محمد فرخ زاده گفت: تفرجگاه چشمه گلابی یکی از بکرترین مناطق و زیباترین جاذبه‌های طبیعی در شهرستان داراب به شمار می‌رود که شایسته است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: در سال‌های اخیر پیش روی و تصرف عرصه پیرامونی منطقه گردشگری چشمه گلابی این جاذبه طبیعی را دچار مخاطره و تهدید کرده است که با کمک جامعه محلی و رفع اختلافات بین دو روستا در محدوده مورد نظر از عرصه منابع طبیعی صیانت و حفاظت می‌شود.

اوی بر ضرورت سرمایه گذاری مناسب در این فضای بکر گردشگری تاکید و گفت: زمین تفرجگاه چشمه گلابی متعلق به هلال احمر است که متقاضیان علاقمند هستند بصورت محلی سرمایه گذاری کنند و این تفرجگاه را به تبدیل به مکان مطلوبی کند.

به گفته فرخ زاده، با هماهنگی فرماندار شهرستان و هلال احمر استان به عنوان مالک زمین مقدمات کار و پرونده خوانی انجام شده است و مقرر شد اختلافات محلی و جلوگیری از زمین خواری و تصرف‌های در حال انجام و با حکمیت شورا‌های محلی رفع شود.

معاون استاندار گفت: در سفر مهندس اوحدی؛ معاون توسعه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مقرر شد طی جلسه‌ای با رییس هلال احمر کشور موضوع زمین مشکل شود و با بهره گیری از توانمندی تعاونی جامعه محلی و واگذاری به آن‌ها مطرح و اقدامات اجرایی انجام شود.

گفتنی است چشمه گلابی در ۱۷ کیلومتری غرب داراب از مناطق بکر و زیبا در استان فارس است که نه تنها تامین کننده آب شرب این شهر محسوب می‌شود بلکه طبیعت زیبا و دلنشین آن می‌تواند این منطقه را به محیطی برای جذب توریسم تبدیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار