استاندار هرمزگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی به قطر نیازمند گذشت یک بازه زمانی ۶ روزه بود که این بازه زمانی با خرید یک دستگاه آزمایشگاهی مجهز کاهش یافته است.

 مهدی دوستی در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل دولت قطر در جزیره کیش گفت : این دستگاه به قیمت ۱۸۰ میلیارد ریال خریداری شده و کمک می‌کند روند انجام آزمایش های لازم به حدود دو و نیم روز کاهش یابد که تاثیر بسزایی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی خواهد داشت.

وی گفت: هرمزگان با توجه به داشتن بنادر بزرگی از جمله بندر شهید رجایی قابلیت حمل کالا و صادرات محصولات مورد نیاز قطر را دارد و ما حمایت ویژه ای از این موضوع داریم.

دوستی در این نشست با اشاره میزبانی قطر برای رقابتهای جام جهانی فوتبال، گفت: در بعد برنامه ریزی بیش از آنکه بر روی بازی‌ها سرمایه گذاری کنیم، باید بر روی ایامی که بازی‌ها برگزار نمی‌شود، تمرکز و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی گفت: با شناخت کافی از سلیقه گردشگران مختلف و با توجه به ضعف جغرافیایی قطر، امکانی فراهم کنیم که گردشگران بتوانند در زمان باقی مانده تا بازی‌های تیم‌شان از ظرفیت‌های گردشگری جزایر ایران استفاده کنند.

استاندار هرمزگان گفت: ما باید روی ساعت پرواز و مقصدهای گردشگری در فواصل چند روزه بین بازی‌ها در مراحل مختلف جام جهانی هم تمرکز و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم از فرصت موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار