استاندار هرمزگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی به قطر نیازمند گذشت یک بازه زمانی ۶ روزه بود که این بازه زمانی با خرید یک دستگاه آزمایشگاهی مجهز کاهش یافته است.

 مهدی دوستی در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل دولت قطر در جزیره کیش گفت : این دستگاه به قیمت ۱۸۰ میلیارد ریال خریداری شده و کمک می‌کند روند انجام آزمایش های لازم به حدود دو و نیم روز کاهش یابد که تاثیر بسزایی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی خواهد داشت.

وی گفت: هرمزگان با توجه به داشتن بنادر بزرگی از جمله بندر شهید رجایی قابلیت حمل کالا و صادرات محصولات مورد نیاز قطر را دارد و ما حمایت ویژه ای از این موضوع داریم.

دوستی در این نشست با اشاره میزبانی قطر برای رقابتهای جام جهانی فوتبال، گفت: در بعد برنامه ریزی بیش از آنکه بر روی بازی‌ها سرمایه گذاری کنیم، باید بر روی ایامی که بازی‌ها برگزار نمی‌شود، تمرکز و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی گفت: با شناخت کافی از سلیقه گردشگران مختلف و با توجه به ضعف جغرافیایی قطر، امکانی فراهم کنیم که گردشگران بتوانند در زمان باقی مانده تا بازی‌های تیم‌شان از ظرفیت‌های گردشگری جزایر ایران استفاده کنند.

استاندار هرمزگان گفت: ما باید روی ساعت پرواز و مقصدهای گردشگری در فواصل چند روزه بین بازی‌ها در مراحل مختلف جام جهانی هم تمرکز و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم از فرصت موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.