سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: مشکل ما سیستمی نبودن کار‌ها است، اگر سیستم باشد باری به هر جهت نیست چنانچه حکمی داده شد قابل تسری به موارد مشابه هست نه اینکه موانع ایجاد شود و موردی به رفع موانع پرداخت.

محسن ربانی‌زاده در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو گفت: سال‌های متوالی است که بحث‌های اقتصادی و تولید از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و تاکید رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که توجه به تولید و اقتصاد باید در اولویت کار‌های ما قرار گیرد.

او به شرایط اقتصادی و سختی معیشت و زندگی مردم اشاره و گفت: شرایط ایجاد شده شرایطی است که باید تمام قد کار کنیم و با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی می‌توان کار‌های تاثیرگذار انجام داد.

ربانی‌زاده با بیان اینکه مشکل ما سیستمی نبودن کار‌ها است، چون می‌خواهیم مقطعی و کوتاه مدت کار را پیش ببریم، افزود: اگر سیستم باشد باری به هر جهت نیست چنانچه حکمی داده شد قابل تسری به موارد مشابه هست نه اینکه موانع ایجاد شود و موردی به رفع موانع پرداخت.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار فارس گفت: تفکر سیستمی و خرد جمعی باید در حل مشکلات اقتصادی استان به کار گرفته شود و با کار سیستمی و خرد جمعی می‌توان هم‌افزایی ایجاد کرد و تصمیمات قوی‌تری گرفت.

او با تاکید بر ارتباط بیشتر مجموعه‌های مرتبط با معاونت اقتصادی با رسانه‌ها گفت: مجموعه‌های در ارتباط با معاونت اقتصادی با رسانه‌ها تعامل بیشتر داشته باشند چراکه رسانه‌ها نماینده افکار عمومی و مردم هستند.

ربانی‌زاده درباره مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه اقتصادی گفت: یکی از وعده‌ها این بود که تخصیص اعتبارات مصوب ۱۴۰۰ صددرصدی باشد که در اعتبارات عمومی محقق شده است.

او درباره کنترل و نظارت بیشتر بر بازار در استان فارس گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام و با هدف ایجاد توازن تعاملی با استان‌های همسایه برقرار شده تا بازار متعادل و قیمت‌ها تحت کنترل باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اینکه هدف حمایت از تولیدکننده است، اما مشروط بر اینکه زمینه ورود دلالان فراهم نشود، گفت: اجازه نمی‌دهیم دلال برای بازار ما تعیین و تکلیف کند، باید سرمایه‌گذار را حمایت کنیم، ولی اهلیت هم مهم است باید با هدف اشتغال اقدام به تولید و سرمایه‌گذاری کند.

ربانی‌زاده گفت: مجوز‌های بی‌نام هم باید مدیریت شود و سامانه الکترونیکی شدن صدور مجوز‌ها راه‌اندازی می‌شود که نقش دستگاه‌ها در روند صدور مجوز مشخص باشد چراکه در شرایط کنونی کشور مدیر معمولی نمی‌خواهیم مدیر متخصص و دلسوز می‌خواهیم تا جهادی کار کند.

او گفت: غیر از استاندار و وزارت کشور هیچ احدالناسی برای انتصاب بنده ورود نکردند و اگر مدیرکلی تحت تاثیر فشار‌های بیرونی مدیری انتخاب کند باید خودش جوابگو باشد و اصحاب رسانه نیز در حوزه اقتصادی رصد کنند هر جا کم کاری است اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار