استاندار آذربایجان غربی گفت: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان بخش خصوصی، خصولتی، حاکمیتی و دولتی، قدم‌هایی را در مسیر توسعه و پیشرفت استان برداریم.

محمدصادق معتمدیان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به آخرین وضعیت حوزه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی و عقب ماندگی‌های تاریخی در این حوزه و غیبت هلدینگ‌های بزرگ سرمایه گذاری در استان، گفت: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان، به حضور هلدینگ‌های بزرگ و سرمایه گذاری نهاد‌های توسعه گرا برای سرمایه گذاری و حضور فعال در بخش‌های مختلف استان نیاز داریم.

مقام عالی استان، آذربایجان غربی را از استان‌های مهم کشور در بخش معدن معرفی کرده  و می گوید: هم اکنون حدود ۵۱ نوع ماده معدنی در استان شناسایی و برداشت می‌شود و ۳۰ درصد طلای استخراج شده در کشور نیز از معادن فعال در این استان استخراج و تولید می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توسعه حوزه معدن را به عنوان یکی از پیشران‌های مهم توسعه استان ضروری دانست و گفت: توسعه اکتشافات و استخراج و بهره برداری و توسعه صنایع معدنی در استان و ایجاد واحد‌های فرآوری و جلوگیری از خام فروشی، از اولویت‌های جدی دولت است.

معتمدیان می گوید: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان بخش خصوصی، خصولتی، حاکمیتی و دولتی، قدم‌هایی را در مسیر توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی برداریم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به استان بعد از ماه مبارک رمضان، از آمادگی استان برای تدوین بسته کامل سرمایه گذاری با رویکرد دولت و با بهره گیری از ظرفیت‌های استان خبر داد.

در این دیدار استاندار آذربایجان غربی ضمن دعوت از وزیر صمت برای حضور در استان، درخواستهایی، چون "انجام اکتشافات تکمیلی معادن"، "آزادسازی پهنه‌های بلوکه شده معدنی استان"، "تکمیل مطالعات اکتشافی املاح تبخیری دریاچه ارومیه"، "سرمایه گذاری ایمیدرو در محدوده‌های اکتشافی استان"، "تسریع در سرمایه گذاری ایدرو در منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو"، سرمایه گذاری در بخش کنسانتره و شمش طلا"، "ایجاد شهرک‌های لجستیکی یا هاب تجاری"، "ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهاى همسایه " و ... را تقدیم وزیر صمت کرد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار استان آذربایجان غربی را یکی از با ظرفیت‌ترین استان‌های کشور دانست و گفت: حضور هلدینگ‌های سرمایه گذاری در استان باید با نقشه جدی در مسیر توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی همراه بوده و تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق این امر به کار گرفته شود.

هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با دستور به وزیر صمت، بر حضور جدی هلدینگ‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف استان تاکید کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.