مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی بانه مریوان گفت: تبدیل مرز باشماق مریوان به گذرگاه لجستیکی در مقیاس ملی و بین المللی از اهداف عالی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان است.

حمیدرضا بیتا گفت: از جمله اقداماتی که در راستای اجرای این طرح انجام می‌شود می‌توان به ساماندهی بخش پایانه‌ای، فعالیت‌های کوتاه مدت، ساماندهی محدوده ترانشیپ صادراتی و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، ساماندهی صنوف خدماتی و هماهنگی بین دستگاهی اشاره کرد.

او می گوید:توسعه پایانه باشماق از هفت هکتار موجود به ۱۸ هکتار در قالب طرح توسعه (طرح جامع مصوب شورای عالی ساماندهی مرز‌های کشور) از مهمترین برنامه‌های بلندمدت منطقه آزاد است.

به گفته بیتا احداث کمربندی مریوان به علاوه تکمیل چهار بانده شدن مسیر سنندج به مریوان، ۲ برابر شدن حجم مبادلات تجاری طی ۲ سال آتی و سه برابر شدن در صورت افزوده شدن مرز سیرانبند، تامین زیرساخت‌های لازم و منتظر نماندن برای طرح جامع، از اقداماتی است که برای تسریع در جذب و استقرار سرمایه‌گذاران در حال انجام است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی بانه مریوان گفت: احداث مجتمع‌های خدماتی در تراز بین المللی برای پذیرایی از گردشگران خارجی و شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری مریوان در پهنه تعریف شده از دیگر اثرات ایجاد منطقه آزاد کردستان است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی بانه مریوان می گوید: توسعه توریسم درمانی، آموزشی و گردشگری از مهمترین محور‌های توسعه‌ای پهنه مریوان است، و با توجه به ظرفیت‌های مصرفی در اقلیم کردستان عراق، احداث سورتینگ‌های صادراتی، کشاورزی و پالایشگاه‌های دام در ایجاد و رونق تولید و اشتغال در منطقه موثر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.