انعقاد تفاهم نامه برای کمک به ورزش دانش آموزان کرمانی

مدیر کل آموزش وپرورش کرمان گفت: تفاهم نامه طرح مشارکتی شهید سلیمانی به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال برای کمک به ورزش دانش آموزان منعقد شد.

رضا رضایی در مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح مشارکتی و عدالت محور شهید سلیمانی با ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان گفت: به منظور اجرای نهضت ملی ایجاد فضا‌های ورزشی درون مدرسه ای، برنامه‌های تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی مطابق با سند تحول بنیادین، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش استان و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان منعقد شد.

او می گوید: لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و با بیان اینکه سرانه ورزشی استان در حال حاضر از میانگین کشوری پایین‌تر است، ضرورت انعقاد این تفاهم نامه را برجسته تر می کند. 

به گفته مدیر کل آموزش وپرورش  استان کرمان با تلاش وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار در استان از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در حوزه تربیت بدنی و سلامت و با مشارکت خیران، نهاد‌های انقلابی و غیره سعی داریم نسبت به برقراری عدالت تربیتی از حیث دسترسی به فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مناسب، اقدام کنیم.

او می‌گوید: با رویکرد طراحی، بهسازی و متناسب سازی فضا‌ها و اماکن ورزشی، تفاهم نامه همکاری را تنظیم کردیم و تلاش می‌کنیم تا سال آینده نتایج این تفاهم در ورزش دانش آموزی استان نمایان شود.

به گفته رضایی در این تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش استان ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان‌ها و مناطق استان اختصاص داده که به حساب مدارس معرفی شده  از سوی ادارات واریز شده است. 

او گفت: در این پروژه‌ها با عنوان طرح شهید سلیمانی در مدارس استان کرمان، ۱۲ سالن ورزشی، ۳۳ زمین چمن مصنوعی و ۱۲ زمین ساحلی با حمایت خیران و استفاده از اعتبارات درون استانی ساخته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار