مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آمادگی بندر خرمشهر برای تردد دریایی هواداران با فراهم کردن زیرساخت ها و راه اندازی خطوط دریایی خارجی در این بندر خبر داد.

نوراله اسعدی گفت: با انجام پروژه‌های بهسازی و ساماندهی پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر، شرایط برای تردد و جابجایی ایمن هواداران تیم‌های فوتبال جام جهانی قطر از این مسیر دریایی فراهم است.

او از توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب این پایانه مسافری دریایی با اعتبار مبلغ ۱۶ میلیارد تومان بر اساس استاندارد‌های مبادی ورودی و خروجی به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران و هواداران مسابقات فوتبال خبر داد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سفر‌های دریایی بصورت رفت و برگشت به مقصد کویت منظم و هفتگی در حال انجام است و پایانه مسافری دریایی بندر خرمشهر قابلیت و امکان برقراری سفر‌های دریایی به دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس را دارد.

به گفته این مسئول استقرار گیت هاو نهاد‌هایی از جمله دفترکشتیرانی، بانک، گذرنامه، قرنطینه بهداشت، نهاد ریاست جمهوری، گمرک و محیط زیست از امکانات بندر خرمشهر است.

مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر ارائه خدمات مترجمی به مسافران خارجی و اطلاع رسانی مناسب، حمل ونقل بار با تجهیزات مکانیکی نوار نقاله و جابجایی بارمسافران و ارائه خدمات لازم به مسافران معلول وناتوان را از دیگر ظرفیت‌های این بندر دانست.

پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بزرگترین و زیباترین پایانه مسافری استاندارد در حوزه خلیج فارس است، با داشتن دو پست اسکله، ظرفیت پهلو دهی همزمان ۲ کشتی کاتاماران را دارد.

این مسئول پیش از این از آغاز سفر دریایی بندر خرمشهر به کویت به صورت رفت و برگشتی نیز خبر داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.