موحد گفت: هم اکنون، ۲۷ پروژه عمرانی در دادگستری کل استان کرمان در حال تکمیل است.

یدالله موحد در دیدار با رییس و کارکنان محاکم خانواده مرکز استان کرمان گفت: همه باید برای تحقق کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تلاش کنند؛ بنابراین فرآیند‌های دادرسی را باید در حد توان کاهش داد و رسیدگی‌های قضایی به شکلی انجام شود که از طرح دعاوی بعدی نیز جلوگیری شود.

او می گوید: کاهش ورودی به سیستم قضایی با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی، یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است و براساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه، دستگاه قضایی باید بر این مبنا حرکت کند؛ زیرا با افزایش شعب دادگاه مشکلی حل نمی‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان از خدمات و تلاش‌های انجام شده در محاکم خانواده کرمان قدردانی کرد و گفت: عملکرد محاکم خانواده، خوب ارزیابی می‌شود و گلایه مندی بسیار کم در این حوزه نشان می‌دهد که همکاران با صبوری، متانت و عزت نفس در حال خدمت هستند و به یاری خدا امیدواریم  امسال، نسبت به پارسال عملکرد بهتری نیز داشته باشند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان می گوید: پیشنهاد تامین ساختمان مناسب برای محاکم خانواده کرمان به مرکز اعلام شده است و هم اکنون دادگستری کل استان کرمان، ۲۷ پروژه در دست احداث دارد که باید با سرعت تکمیل شوند.

موحد گفت: ساختمان مرکزی دادگستری استان کرمان طراحی شده است و احداث این ساختمان که از ضرورت‌های دستگاه قضایی استان به شمار می‌رود، نیازمند توجه ویژه و پشتیبانی معاونت مالی قوه قضاییه است.

به گفته او در حوزه تامین منابع انسانی شعب دادگاه خانواده نیز پیگیری‌هایی انجام شده است و شعبه هشتم دادگاه خانواده کرمان به زودی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام محمد شفیعی، رییس مجتمع دادگاه خانواده کرمان  نیز در این نشست بر حل مشکل فضای فیزیکی این محاکم تاکید کرد و گفت: افزایش کادر قضایی در شعب خانواده نیز مورد تاکید است.

او بر پیگیری تامین دادرس برای محاکم خانواده نیز تاکید کرد و گفت: طی پارسال ، ۱۳ هزار و ۱۹۶ پرونده به محاکم خانواده وارد شده اند که متوسط ورودی به هر شعبه، ۱۵۸ پرونده بوده و در مجموع ۱۲ هزار و ۷۶۳ پرونده مختومه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار