وزیرخارجه گفت: هیات حاکمه کنونی افغانستان باید نسبت به تعرض به سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات توضیح دهند.

آقای امیرعبداللهیان همچنین مراتب ناخرسندی خود را از عدم فراهم آوردن تمهیدات لازم برای تامین امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک که وظیفه افغانستان است ابراز داشت.

 نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در ولایت هرات افغانستان در این باره گفته که تجمع مقابل کنسولگری ایران در هرات از سوی تعدادی به طور خودسر انجام شده بود که با دخالت نیروهای امنیتی کنترل شد.

اما ماجرا از جایی شروع می شود که جمعی کمتر از ۱۵ نفر دیروز در مقابل سفارت کشورمان در کابل تجمع کردند اما شمار بیشتری با تجمع در مقابل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اقدام به سر دادن شعار و سنگ پرانی به سمت ساختمان کنسولگری کردند.

گزارش ها حاکی است که معترضان موفق به ورود به داخل ساختمان کنسولگری نشدند، چون با ورود مولوی اسلام جار والی هرات به محل حادثه غائله پایان یافت و معترضان با «شلیک‌های هوایی» نیروهای طالبان و نیروهای محافش نمایندگی متفرق شدند.

 ساعاتی قبل هم سفارت کشورمان در افغانستان اعلام کرد که خدمات کنسولی ایران در کابل و هرات به دلیل مشکلات امنیتی تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود.

با این وجود چندی بعد سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که همه نمایندگی های ایران در افغانستان باز بوده و فعالیت دارند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیات حاکمه سرپرستی افغانستان، مسئولانه امنیت کامل دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک ایران را تامین و حفاظت نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار