نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا در مکالمه‌ای درباره تسریع کمک‌رسانی به اوکراین بحث کردند.

منابع خبری از مکالمه امروز (سه‌شنبه) «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، درباره تحولات اوکراین خبر دادند.

عرب نیوز با اعلام برگزاری این مکالمه میان دو مقام ارشد، نوشت: « بوریس جانسون و جوبایدن امروز درباره نیاز به تقویت حمایت نظامی و اقتصادی از اوکراین رایزنی کردند.»

سخنگوی دولت انگلیس در باره مکالمه امروز جانسون و بایدن اعلام کرد: «دو طرف درباره لزوم تسریع کمک به اوکراین، از جمله تقویت حمایت نظامی و اقتصادی، آماده می‌شوند. این در حالی است که نیروهای اوکراینی برای یک حمله دیگر از سوی روسیه در شرق کشور آماده می‌شوند. آنها همچنین توافق کردند که به تلاش‌های مشترک برای افزایش فشار اقتصادی بر ولادیمیر پوتین و پایان دادن قاطعانه اتکای غرب به نفت و گاز روسیه ادامه دهند.»

 ساعاتی پیش ولادیمیر پوتین با بیان آنکه مذاکرات مسکو و کی‌یف به بن‌بست رسیده است، اعلام کرده بود که اوکراین از توافق‌هایی که در جریان مذاکرات در استانبول منعقد شده بود، منحرف شده است و همین مسأله، مذاکرات روسیه و اوکراین را به بن بست رسانده است.

اما در مقابل «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شد که روسیه با بیانیه‌های عمومی خود در تلاش است تا بر مذاکرات صلح فشار بیاورد، او همچنین درباره اظهار نظر پوتین مبنی بر اینکه مذاکرات به بن بست رسیده است، نیز گفت: «مذاکرات ادامه دارد. مذاکرات بسیار سخت است و در سطح زیرگروه‌های کاری ادامه خواهد داشت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۱:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
وولودیمیر زلنسکی باید برود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۰:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
زانوی زخمی. ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین = همدست آمریکا و انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینی = خودفروخته
آخرین اخبار