مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از افزایش ۴ برابری اعتبارات طرح هادی در زنجان خبر دادوگفت:پروژه‌های نهضت ملی مسکن در موعد مقرر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

خواجه‌ای  گفت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است و جزو یادگاران حضرت امام (ره) به شمار می‌رود که در ۳ حوزه عمران روستایی، مسکن شهری و بازسازی مسکن روستایی فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته بنیاد مسکن خدمات بسیار زیادی را در کشور و همینطور استان زنجان انجام داده است، گفت: انجام ۲ هزار پروژه مسکن محرومان در سال ۱۳۹۹ فقط نمونه کوچکی از خدمات بنیاد مسکن در استان زنجان به رفع محرومیت‌زدایی بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: ۲۸ پروژه عمرانی و بهسازی روستایی افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد که از این تعداد ۹ پروژه کلنگ‌زنی طرح هادی و ۱۹ پروژه افتتاحی در زمینه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

خواجه‌ای در ادامه گریزی به اجرای طرح هادی در روستا‌های استان زنجان زد و گفت: در ۵۸ درصد روستا‌های استان طرح هادی اجرا شده و اعتبار طرح‌های هادی طی امسال (۱۷۰ میلیارد تومان) چهار برابر افزایش یافته است.

او گفت: امسال طرح هادی در ۸۷ روستا از محل منابع ملی و در ۶۰ روستا از محل منابع استانی اجرا خواهد شد؛ همچنین آسفالت‌ریزی در ۱۳۵ روستای استان نیز امسال محقق خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از افزایش صدور سند مالکیت روستایی خبر داد و گفت: به عبارتی دیگر پارسال انقلابی در زمینه صدور سند مالکیت انجام شده و تاکنون بیش از ۷۱ هزار فقره سند در روستا‌های استان زنجان صادر شده است؛ از سوی دیگر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر نیز ۸ هزار و ۱۰۰ فقره سند مالکیت صادر شده است.

خواجه ای می گوید: در حال حاضر ۵۵ درصد مسکن‌های روستایی در استان مقاوم شده و همینطور قرار است امسال برای روستائیان ۲۰۰ میلیون تومان وام اعطاء شود که مبلغی در حدود هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.

او گفت: برای ساخت مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم در سال گذشته ۱۶۸ واحد احداث شد که از این تعداد ۱۶۲ واحد به طور کامل به مددجویان تحویل داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به موضوع طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن در تمام شهرستان‌ها به جز شهرستان‌های زنجان و ابهر، بر عهده بنیاد مسکن است و خوشبختانه احداث مسکن روند رو به رشدی را دارد.؛ از سوی دیگر پروژه ۱۶۸ واحدی گلشهر کاظمیه که بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده به خوبی پیش می‌رود و در موعد مقرر به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

خواجه‌ای در پاسخ به  اینکه چرا زمین قطعه‌بندی شده در برخی روستا‌های مجاور شهر زنجان به همه متقاضیان داده می‌شود، گفت: هر فرد می‌تواند در هر نقطه‌ای از این کشور زمین و یا مسکن خریداری کند و بنابراین فروش زمین برخی روستا‌های شهرستان زنجان همانند روستای پایین‌کوه به افراد غیر روستایی مشکلی ندارد چرا که قانونا محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.