خواجه ای خبر داد

صدور ۴ هزار و ۲۰۰ فقره سندمالکیت برای واحد‌های مسکونی

مدیرکل بنیادمسکن استان زنجان گفت:۳ هزار و ۶۸۹ سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی و ۵۹۳ فقره نیز برای واحد‌های مسکونی شهری صادر شده است.

خواجه ای بابیان اینکه، صدور سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است، گفت: در یک سال گذشته،۳ هزار و ۶۸۹ فقره سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی و ۵۹۳ فقره نیز برای واحد‌های مسکونی شهری در استان زنجان از سوی این نهاد و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

او می گوید: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می رود؛ این سیاست ارتباط تنگاتنگی با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزار‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای امالک در روستا به موازات سایر سیاست‌های توسع‌های مناطق روستایی از جمله این روش ها است.

مدیرکل بنیادمسکن استان زنجان گفت: صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه‌های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا بنیادمسکن انقلاب اسلامی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستائیان از خدمات برای سرمایه‌گذاری اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.

او بابیان اینکه این نهاد توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی از مجموع ۹۱ هزار و ۲۶۵واحد مسکونی روستایی برای ۷۱ هزار و ۴۴۷ واحد، سند مالکیت صادر کند، کند، گفت: میزان صدور سند برای واحد‌های مسکونی روستایی به میزان ۷۸/۳درصد در استان بوده و این میانگین در کشور ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای به نقش صدور اسناد مالکیت روستائیان در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: اولین و مهمترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آن‌ها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برایشان به وجود آورد.

او می گوید: ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستائیان که عمدتا جزو محرومین حساب می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش مشارکت آن‌ها در فعالیت‌ها و گام‌های موثرشان در توسعه شود.

برچسب ها: بنیادمسکن ، صدور سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.