سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید بیش از شش هزار و ۸۰۰ تن گوشت ماهی در سال گذشته در این استان خبر داد.

جعفر کاویانی گفت: در استان همدان بیشتر ماهی قزل‌آلا، ماهیان گرم آبی کپور و آمور پرورش داده می شود و علاوه بر این پارسال چهار میلیون و ۸۱۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در استان تولید شده است.

توسعه پرورش ماهی در استان همدان در سال" تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" نیز با جدیت هر چه بیشتر ادامه خواهد داشت.

او گفت: ۱۲۰۰ نفر بهره‌بردار پرورش ماهی و آبزیان در سطح استان همدان اشتغالزایی شده اند.

کاویانی دلشاد فعال سازی واحد‌های راکد در حوزه پرورش ماهی و آبزیان سطح استان همدان را یکی از جمله برنامه‌های مهم اداره شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان در سال جاری برشمرد.

او گفت: با انجام این برنامه تلاش بر افزایش تولید ماهی و ارتقاء سرانه مصرف گوشت ماهی در استان خواهد بود که ضمن آن دوره‌های آموزشی طبخ ماهی و دوره آموزشی برای پرورش دهندگان ماهی نیز برگزار خواهد شد.

جعفری دلشاد در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های امسال بحث فعال سازی و راه اندازی واحد شرکت قزل دانش نهاوند بوده که در اواخر سال گذشته معاون وزیر نیز از این واحد بازدید داشت.

او گفت: شرکت قزل دانش نهاوند تولید ۴۰ درصد تخم چشم زده ماهی قزل آلا در کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این واحد در سال ۹۲ و ۹۳ رکورد‌هایی داشته و حتی تولید ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا و ۲۰۰ تن گوشت ماهی را علاوه بر تولید ۴۰ درصد تخم چشم زده کشور دارا بوده است.

او گفت: با راه اندازی این واحد علاوه بر ارزآوری از ورود ویروس‌های VHS و عوامل میکروبی به کشور جلوگیری شده و تولیدکنندگان با فراغ بال بیشتری از این بچه ماهی‌ها و تخم چشم زده استفاده خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.