شهادت یک فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به نابلس

بنابر اعلام هلال احمر فلسطین ۳۱ فلسطینی در یورش نظامیان اشغالگر به مناطق مختلف نابلس در کرانه باختری زخمی شدند و یک فلسطینی به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد در پنجمین روز عملیات نظامی در کرانه باختری رود اردن، یک جوان فلسطینی در تیراندازی نظامیان صهیونیست در نابلس، در شمال کرانه باختری به شهادت رسید. همچنین در جریان یورش شبانه  نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی تیراندازی مستقیم در نقاط مختلف «نابلس» چندین فلسطینی زخمی شدند.

خبرگزاری شهاب به نقل از هلال احمر فلسطین تعداد مجروحان درگیری‌ها در شهرک بیتا و محدوده مقبره یوسف در نابلس را ۳۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۰ تن با گلوله واقعی هدف قرار گرفته اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از هلال احمر فلسطین امروز (چهارشنبه) گزارش داد که یکی از  زخمی ها وضعیت وخیمی دارد و یکی دیگر از مصدومان از ناحیه چشم هدف گلوله نیرو‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از بازداشت‌های گسترده در جنین، طولکرم، نابلس و سایر مناطق خبر داد. نیرو‌های ارتش اشغالگر پس از حمله هفته گذشته به تل آویو که در آن سه صهیونیست کشته شدند، به شهر‌ها و شهرک‌های کرانه باختری یورش برده و مردم را دستگیر کردند.

کمی پیش تر در یک حمله نظامی در منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری، تیراندازی به سمت یک نیروی اشغالگر صورت گرفته، اما تلفاتی گزارش نشده است. شاهدان گفتند که این نیرو  مصعب حنایشه، یکی از رهبران دانشجویی وابسته به حماس را دستگیر کرده است.

روز یکشنبه و دوشنبه نیز چهار فلسطینی در حوادث جداگانه در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسیدند. شهر‌های «جنین» و «بیت لحم» اعتصاب عمومی اعلام کردند و فروشگاه‌ها در بیشتر ساعات روز تعطیل شدند. یکی از درگذشتگان زنی غیرنظامی است که در یک ایست بازرسی در نزدیکی بیت لحم به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست کشته شد. هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا در خاک فلسطین می‌گوید رژیم صهیونیستی به استفاده از زور بیش از حد در تیراندازی مرگبار به زن غیرمسلح متهم است. این هیئت اعلام کرد حادثه مذکور باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.

نهاد‌های امور اسرا در فلسطین اعلام کردند رژیم اشغالگر ۵۳۹ فلسطینی را در ماه مارس گذشته بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، مقامات رژیم اشغالگر در مارس ۲۰۲۲ حدود ۵۳۹ فلسطینی از جمله ۶۲ کودک و ۱۹ زن را در اراضی فلسطین اشغالی بازداشت کردند.

این اطلاعات در گزارش مشترک موسسه‌های امور اسرا و نهاد‌های حقوق بشر (سازمان امور اسرا و آزادگان، باشگاه اسرای فلسطینی، موسسه حمایت از اسرا و حقوق بشر الضمیر، مرکز اطلاعات وادی الحلوه- قدس) منتشر شده است.

نهاد‌های امور اسرا خاطر نشان کردند تعداد اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر تا پایان مارس ۲۰۲۲ به حدود ۴ هزار و ۴۵۰ نفر رسید که از این میان ۳۲ نفر زن و ۱۶۰ نفر خردسال و حدود ۵۳۰ تن نیز در بازداشت اداری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار