معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی:

۱۶ درصد خودرو‌های سنگین خراسان رضوی در معاینه فنی مردود شدند

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از مردود شدن ۱۶ درصد خودرو‌های سنگین خراسان رضوی از ۱۴۷ هزار فقره خودرو خبر داد.

رضا صحراگرد گفت: پارسال ۱۴۷ هزار فقره معاینه فنی از ناوگان سنگین استان انجام شد که حدود ۱۶ درصد از خودرو‌ها در این آزمایش مردود شدند.

بر اساس خدمات ارائه شده در قالب کارت سوخت ناوگان سنگین، ۳۰ هزار دستگاه کامیون با متوسط عمر ۲۱ سال در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، همچنین شمار ناوگان مسافربری عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی بوس و خودرو‌های سواری کرایه از پنج هزار دستگاه عبور کرده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پارسال ۲۱ هزار دستگاه کامیون و خودرو سنگین در معاینه فنی نوبت اول در ۱۲ مرکز معاینه فنی ویژه این خودروها، مردود شدند که تعدادی از این ناوگان پس از رفع نقص در مرحله بعد آزمون مجدد داده و گواهی معاینه فنی دریافت کردند.

او گفت: در حالی که شمار مردودی خودرو‌های سنگین استان در سال ۹۹ بیش از ۱۸ هزار فقره بوده است این رقم پارسال به ۲۱ هزار خودرو سنگین افزایش یافت، یعنی با روند افزایش مردودی خودرو‌های سنگین در معاینات فنی روبه رو هستیم.

صحراگرد گفت: سال گذشته افزایش نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین منجر به افزایش دقت مراکز در انجام تست ناوگان شده است که می‌تواند علت عمده افزایش مردودی ناوگان سنگین در معاینات فنی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار