رئیس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به بازگشایی راه ها و آبرسانی سیار مناطق عشایری اختصاص یافت.

مهدی عباسیان با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از این میزان به بازگشایی راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته گفت: براساس برنامه ریزی قرار است هزار و۸۵۰کیلومتر از راه های عشایری استان در مناطق ییلاقی بویراحمد،مارگون،دنا،کهگیلویه و چرام بازگشایی شود.

او می گوید: مناقصه بازگشایی راه های مناطق عشایر استان انجام شده و عملیات اجرایی آن در چند روز آینده انجام می شود.

به گفته رئیس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان، کهگیلویه و بویراحمد سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که برخی از راه ها به دلیل قرار داشتن در مناطق قشلاق و کوچ اهالی آن به مناطق ییلاقی نیازی به بازگشایی ندارد.

عباسیان با یادآوری اهمیت وجود راه های  مناسب به منظور دسترسی مناسب اهالی عشایر به منظور انتقال محصولات تولیدی و رفاه عشایرنشینان می گوید: تلاش می شود بازگشایی راه های عشایری در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

او همچنین از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام آبرسانی سیار در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: براساس قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی آب به مناطق ییلاقی عشایر استان ارسال می شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچ رو و نیمه کوچ رو است.

خانوارهای عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق گرمسیری جنوب استان در گچساران، کهگیلویه، جنوب چرام، لنده و جنوب و غرب بهمئی مستقر هستند.

۱۲ درصد از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.