رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت نظارت و کنترل بر رعایت موارد بهداشتی در واحدهای نانوایی، طرح ضربتی بازدید از نانوایی‌های شهرستان اجرا شد.

حسن فخرایی گفت: کارشناسان بهداشت محیط در ساعات اداری و خارج از وقت اداری برنامه نظارت ضربتی بازرسی از نانوایی‌های شهرستان بوشهر طی دو روز متوالی اجرا کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اعلام کرد که بازدید از صنوفی مانند نانوایی‌ها به صورت روتین همواره انجام می‌شده اما در شرایط کنونی بازرسی‌ها تشدید شده است.

او می‌گوید: در قالب این طرح شهر بوشهر به کمک ۱۵ اکیپ مشترک با همکاری اتاق اصناف، با حضور ۱۹ نفر از بازرسان بهداشت محیط، تمامی مسائل مرتبط با بهداشت فردی و بهداشت محیط در قالب این طرح به نانوایان آموزش داده شد و در صورت رعایت نکردن موارد طبق مجوز لازم که از جانب دستگاه قضایی در اختیار مرکز بهداشت است، پلمب انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد که در این طرح تاکنون ۴۵ نانوایی تذکر و اخطار کتبی گرفته‌اند که در ادامه این طرح نیز در بازدید از تمامی این واحد‌های صنفی، با دیگر نانوایی‌های متخلف برابر مقررات برخورد قانونی خواهد شد.

فخرایی گفت: ملزم نمودن متصدیان نانوایی به استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مجزا بودن متصدی طبخ و توزیع و همچنین متصدی دریافت وجه از مشتری از ضوابط این بازدید‌ها است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اعلام کرد که همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی واحد‌های نانوایی با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.