رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به تدوین سند تحول حوزه هنری کرمانشاه، از اجرایی شدن این سند سه ساله از مهرماه پارسال خبر داد.

افشین آزادی با اشاره به تدوین و اجرای سند تحول حوزه هنری گفت : این سند طی جلسات بسیار با کارشناسان، هنرمندان و اساتید تدوین شده و از مهر ۱۴۰۰ اجرای آن آغاز شده است.

به گفته رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه مشکلات حوزه فرهنگ و هنر با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده عملا بودجه‌ای که باید به حوزه فرهنگ اختصاص داده نمی‌شود، بنابراین نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و چشم انتظار بودجه بنشینیم.

در همین راستا تدوین سند تحول حوزه هنری را در دستور کار قرار دادیم تا تمام ابعاد فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقتصاد فرهنگ را برنامه ریزی کرده و برای آن چاره اندیشی و راهکار تعریف کنیم.

این سند سه ساله شامل هفت راهبرد بوده که فعالیت‌های حوزه هنری استان را تا افق ۱۴۰۳ ترسیم کرده است.

اولین راهبرد این سند "تربیت و توانمندسازی فعالان فرهنگی" است برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید در گام اول استعداد‌ها در این زمینه کشف شوند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.

در این راهبرد به دنبال این هستیم که هنرمندان فعلی را در صورت نیاز آموزش داده و استعداد‌های فرهنگی و هنری استان را شناسایی کرده و آن‌ها را در مسیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار دهیم.

توسعه کمی و کیفی تولیدات تاریخ شفاهی بومی انقلاب راهبرد دیگر حوزه هنری در این سند است طبق تخمینی که داشته ایم متاسفانه تا سال ۱۴۱۰ عمده والدین شهدای جنگ تحمیلی را از دست میدهیم و تعداد معدودی از آن‌ها باقی می‌مانند و این در حالی است که بسیاری خاطرات آن‌ها هنوز ثبت و ضبط نشده است.

در همین راستا برای جمع آوری این خاطرات و این تاریخ شفاهی برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و حتی مقرر کرده ایم جمعا بیش از ۴۰ کتاب در این زمینه به چاپ برسد.

در کنار تدوین کتاب، برای زنجیره ارزش این خاطرات هم برنامه ریزی شده و تولید تله فیلم، مستند، موشن گرافیک، انیمیشن، نقاشی و ... از این خاطرات و تاریخ شفاهی در دستور کار قرار گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.