۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۶ در شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای رخ داد و موجب ویرانی بسیاری در این شهر شد که برای بازسازی شهر و خانه‌ها به زلزله زدگان وامی تعلق گرفت تا این تسهیلات کمکی برای ساخت منازل شهروندان باشد.

مدتی است که مردم سرپل ذهاب با مشکل بازپرداخت وام های مسکن مواجه شده اند و عنوان کرده اند به دلیل زلزله چند سال پیش که در سرپل ذهاب آمد و بسیاری از خانه‌ها ویران شد به آن‌ها وام مسکن ۴ درصدی تعلق گرفت تا خانه هایشان را بسازند تا اینکه دولت اعلام کرد تا ۲ سال دیگر امهال کنند و کسانی حتی توانایی بازپرداخت وام را ندارند شامل بخشودگی شوند، اما این وام ۴ درصدی به ۲۴ درصد تبدیل شد و کسانی که توانایی بازپرداخت نداشتند از سوی بانک‌ها اخطار دریافت کردند بیشتر مردم این شهرستان شغلی ندارند از مسئولان درخواست رسیدگی دارند.

صحت این موضوع را از بابلی فرماندار سرپل ذهاب جویا شدیم.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: تصویب امهال سال چهارم وام‌های زلزله زدگان و بخشودگی سود وام‌ها منتظر تصویب هیئت دولت است.

بابلی گفت: در زمان دولت قبل وام‌ها ۳ سال امهال شدند و قرار شد در سال چهارم نیز امهال شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

به گفته وی در زمان سفر آقای رئیسی مردم زلزله زده از رئیس جمهور درخواست امهال و بخشودگی وام ها را داشتند و جز یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که با پیگیری و عنایت استاندار موضوع در هیئت دولت مطرح شد و منتظر نظر هیئت دولت هستیم.

بابلی خاطرنشان کرد: در زمان پرداخت وام‌ها ۴ درصد بودند و زمانی که به موقع پرداخت شوند از این مزیت بهره می‌برند در صورت عدم پرداخت به موقع شامل سود ۱۸ و ۲۰ درصد می‌شوند.

لازم به ذکر است تعدادی از وام‌ها از بانک‌های خصوصی پرداخت شده و در زمان پرداخت وام افراد قرارداد منعقد شده با بانک و با دستور آن‌ها امضا کرده اند که متاسفانه با به موقع پرداخت نکردن اکنون متحمل بدهی‌های زیاد به بانک شده اند.

تصویر ارسالی از شهروند خبرنگار نشان می دهد اکر خانه ها ساخته شده و خانه هایی که تکمیل نشده در حال تکمیل است یا به دلیل گران شدن مصالح زمان زیادی برای تکمیل نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.