مجتمع‌های خدماتی رفاهی علاوه بر اینکه نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد، می‌توانند عامل افزایش ضریب ایمنی راه‌های مازندران نیز باشند.

محمد نژاد معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی با ایجاد تمرکز خدمات مورد نیاز در یک مکان، نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه‌های کشور را عهده دار است.

این مجتمع‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای احداث و نگهداری می‌شوند.

او می‌گوید:۴۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی هم اکنون در استان در حال بهره برداری و ارائه خدمات به مسافران و رانندگان در محور‌های مربوطه بوده که این تعداد بر اساس پیش بینی به ۶۰ عدد در سال‌های آینده خواهد رسید.

به گفته محمد نژاد ۳۰ موافقت اصولی صادره احداث مجتمع خدماتی رفاهی صادر شده که پس از تعیین کاربری به جمع مجتمع‌های در حال ساخت اضافه می‌شود.

او می‌گوید: ۱۹ موافقت اصولی صادره در حال استعلام و بررسی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان بوده که در صورت موافقت آن کارگروه به مرحله اجرایی برای احداث می‌رسند.

به منظور رفاه مسافران و کاربران جاده‌ای، کارشناسان این اداره کل در قالب اکیپ‌های مختلف به طور مستمر از مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی، نمازخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و رستوران‌های بین‌راهی بازدید نموده و بر عملکرد آنان نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن تاکید بر رفع نواقص موجود در صورت تکرار برخورد قانونی اعمال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار