نماینده ایران: آژانس هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین‌های نصب شده در نطنز ندارد

محمدرضا غائبی گفت: تا وقتی ایران مجددا به اجرای برجام برنگردد اطلاعات مربوط به مرکز تولید سانتریفیوژ در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که این نهاد در تاسیسات ایران در نطنز دوربین‌های نظارتی نصب کرده است.

در ادامه این گزارش ادعایی آمده است که این سازمان در ۱۲ آوریل ۲۰۲۲، نصب دوربین های نظارتی را در این مکان تکمیل و سپس مهر و موم ها را از ماشین ها برداشته است.

بر اساس گزارش یادشده ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، به آژانس اطلاع داد که ماشین‌ها در همان روز در کارگاه جدید شروع به کار خواهند کرد.

رویترز پیشتر به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران تمام ماشین‌آلات تولید قطعات سانتریفیوژ را از تاسیسات کرج به مجتمع نطنز منتقل کرده است. این اقدام طبق گزارش یادشده، شش هفته بعد از ساخت سایت دیگری در اصفهان برای ساخت همان قطعات انجام شده است.

سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین در این باره گفت: در این گزارش اعلام شده  که تمامی ماشین های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج را به نطنز منتقل کرده و همان روز بازرسان آژانس راستی آزمایی کردند که تمامی آنها غیر فعال هستند.

به گفته غائبی،   ۱۲ آوریل آژانس نصب دوربینهای نظارتی خود را در نطنز به اتمام رسانده و همان روز مهر و موم از این ماشین ها برداشته شده است. همان روز ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین ها برای تولید لوله ها و بیلوز روتور سانتریفیوژ مورد استفاده قرار گرفته است.  همچنان در ۱۳ آوریل ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین ها در همان روز در این مکان جدید فعال و عملیاتی شده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۷:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
همین دوربین ها مستقیما در تل اویونشان داده می شوند اگر شما انها را به اژانس نشان دهید. اژانس نوکر اسراییل است. به اژانس اعتماد نکنید تا دانشمند ایرانی زنده بماند.
United States of America
7891
۰۱:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
کدام کشور اتمی اجازه داده ؟ دیمونا ؟ امریکا؟ شما چرا اطلاعات اتمی را پیش فروش میکنید؟ لپتاپ یادمان نمیرود. دست از پا خطا کنید ماییم و تیغ و حلقوم شما یک مو ز سر علی اگر کم گردد. پس بگیر حرفت را اقا. تا کی مصدق های ما دق کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
بازم دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
دوربینها از راه دور هم قابل کنترل هستند وتمامی کارها ودانشمندان هسته‌ای را چک میکنن دیگه احتیاجی به حافظه نیست حرف مزخرف نزن به حافظه دسرسی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
منبع؟
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۹:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
اگر دنیا بداند که ما به جای دو مرکز غنی سازی پنجاه برابر یعنی صد مرکز غنی سازی و صد نیروگاه اتمی داریم نگاهش با نگاه حالا قطعا فرق میکند .
این قید و بندها هیچ به درد نمی‌خورند مگر اینکه با رفع تحریمها اقتصاد دهها برابر دگرگون و رشد و پیشرفتی دهها برابری داشته باشد و گر نه همه اش زیان و خسارت و باج دهی است.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس
۱۹:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
اشتباه بزرگ دیگر ایران این است که برای صد نیروگاه برنامه ریزی و غنی سازی و سوخت و کارگاه سانتریفیوژ و مواد را پیش بینی نمیکند.
ایران در این قرن نوین و جدید و در این دوران پر شتاب فناوری حتما به دهها نیروگاه اتمی نیاز دارد و همین حالا خود را محدود نسازد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
در صورتیکه تحریمها رفع نشوند خروج از ان پی تی گزینه خوبی خواهد بود.
گزینه ای که دست ایران و ایرانی را باز و بازتر خواهد کرد گزینه ای که اگر ایران و ایرانی بخواهند برای دهها و صدها نیروگاه اتمی هم می‌توانند بی نیاز به سوخت و دانش دیگر کشورها شوند این یعنی ابر قدرتی پنهان !!!!
این یعنی اینکه قدرتمندی و بی نیازی!!!
این یعنی اینکه تو بزرگی و گسترده ،بزرگی و بی نیاز ،بزرگی و صاحب دانش فراگیر،بزرگی به وسعت ایران و ایرانی،بزرگی با دانش و همدانانی همه ایرانیان ،بزرگی به اینکه این دانش در گوشت و پوست و رگ و خون و پیوند ایران و ایرانی است.
پس قیدها و بندها اگر پاره شوند هم به ضرر ایران و ایرانی نخواهد بود اگر و اگر و اگر ایران و ایرانی پویا و باهوش و کوشا و نامحدود نگر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام نیاز به تحویل فیلم ها نیست همان که نصب شده کافی است و اطلاعات به سرویس های امنیتی می رسد شک نکن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
همون طرح قبلی که باعث پاک شدن حافظه دوربینها میشد رو باید اجرا میکردید این دیگه چه طرحیه.دوربین که مجانی نصب کردین خیالشون هم راحته که اطلاعاتش پاک نمیشه پس فکر لغو تحریمها رو از سرتون بیرون کنید
آخرین اخبار