مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن به همکاری خود با روسیه درباره پرونده هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به ارتباط با طرف روسی در مورد چندین پرونده از جمله پرونده هسته ای ایران ادامه می دهیم. 

به گزارش الجزیره، سالیوان با اشاره به مذاکرات وین و نادیده گرفتن خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد: «برای رسیدن به نقطه‌ای که تهران و واشنگتن بتوانند به توافق هسته‌ای بازگردند، پیشرفت قابل قبولی داشته ایم اما رئیس جمهور بایدن توافقنامه‌ای را که مانع پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نشود و خطرات آن را کاهش ندهد، امضا نخواهد کرد.»

در حالی که درگیری روسیه و اوکراین وارد هفتمین هفته خود می‌شود، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: ممکن است جنگ در اوکراین ماه‌ها یا بیشتر طول بکشد. واشنگتن در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که راه‌های متنوع و آسان تری برای دسترسی اوکراین به تجهیزات نظامی وجود دارد یا خیر.

این مقام آمریکایی همچنین با بیان اینکه آمریکا هیچ برنامه‌ای برای تغییر حکومت روسیه ندارد و آینده روسیه توسط روس‌ها تعیین خواهد شد، اظهار کرد که در روز‌های آینده اقدامات لازم برای جلوگیری از فرار روسیه از تحریم‌ها اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۹:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اقای سالیوان روسیه بیچاره فقط جرمش اینست که اکراین ناچیز را تصرف کرده. ربطش به ما ایرانیان که قصدمان نابودی امریکا است چیست؟ ربطش به ما ایرانیان که قصد نهایی مان نابودی اسراییل است چیست؟ این ها اصلا به هم ربطی ندارد. ما خاط مبحث نمیکنیم و حرفمان را رک و پوست کنده میزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی نعمتی
۰۷:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
چی شد واشنگتن می تونه مانع چین و تایوان شود و کدخد ا و رییس تحریم آمریکا تحریم روسیه ادامه می ده بعد باهاش دوسته چرا عربستان اسرائیل و ژاپن را تحریم نمی کنه چون عربستان هفتصد هزاربشگه نفت مجانی می ده اسرائیل خوب پایگاه جاسوسیشه چون ژاپنی ها پیشرفت صنعت و تکنولوژیکی پیشرفت کردند
آخرین اخبار