استاندار:

سیستان و بلوچستان رتبه اول اعتبارات بخش عمرانی را داراست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان کماکان به لحاظ اعتبارات تملک دارایی و بخش عمرانی در رتبه اول کشور قرار دارد.

حسین مدرس‌خیابانی   در حاشیه نشست شورای مدیریت و برنامه ریزی گفت:  نخستین نشست شورای مدیریت و توسعه استان  امسال  برگزار و مباحث مختلفی مطرح شد در واقع این شورا چکیده و تعیین کننده مسیر و راه توسعه و پیشرفت استان است که همه اعضای دستگاه اجرایی ذیربط در آن حضور دارند.

او گفت: اولین و مهمترین موضوعی که در این نشست مطرح شد این بود که ما چه برنامه‌هایی برای تحقق شعار سال داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال بزرگترین مأموریت ما ایجاد اشتغال در استان است که بودجه و اعتبارات دولتی نیز این امر را دنبال می‌کنند.

او گفت: ملاک ارزیابی همه مدیران دستگاه اجرایی ایجاد اشتغال از طریق حمایت از بخش تولید، بخش‌های مولد استان و همینطور مسیرهای دانش بنیان است.

مدرس خیابانی گفت:تمامی دستگاه‌ها برنامه عملیاتی و اجرایی که منجر به ایجاد اشتغال از طریق حمایت از تولید دانش بنیان می‌شود را دنبال کنند.

او گفت: قرار شد ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی پرداختن به مساله اشتغال باشد و نهادهایی که با قدرت به تحقق اوامر رهبری در این زمینه اقدام کنند اعلام و مورد تشویق قرار گیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راهکارها و ظرفیت‌های بودجه‌ای چه به لحاظ بودجه اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی و چه به لحاظ ظرفیت جدید ماده ۵۶ از محل اعطای تسهیلات هر یک از دستگاه های دولتی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد.

او گفت: دستگاه‌ها حتماً از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند زیرا در حال حاضر با وجود همه تلاشهایی که شده با این پول‌ها و اعتبارات سیستان و بلوچستان ساخته نمی‌شود و مشارکت مردمی و ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه گذاری مورد نیاز است .

مدرس خیابانی بیان کرد: ۲ اولویت مهم استان «آب و راه» است اعتقاد داریم که به دلیل تداوم خشکسالی به آب در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و دامپروری نیاز داریم تا با ایجاد اشتغال تخلیه جمعیتی صورت نگیرد.

او گفت: «راه» مهمترین موضوع استان پهناور مرزی ما است چرا که ما می‌توانیم با مبادلات تجاری ملی و بین‌المللی پیشرفت کنیم.

او گفت: آن چیزی که برمبنای آن هدف گذاری شده رشد اقتصادی ۸ درصد از محل اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی که ۲۸ هزار شغل را ایجاد کند است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار