سخنگوی پنتاگون ضمن تأیید بروز انفجار در رزمناو روسیه، اعلام کرد که واشنگتن هرگونه تهدید هسته‌ای بالقوه را بسیار جدی می‌گیرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون پس از بروز انفجار در ناو روسی گفت: «ما می‌دانیم که این ناو دچار انفجار شده است. به نظر می‌رسد که انفجار بسیار بزرگی نیز بوده باشد. اما نمی‌دانیم چه چیزی باعث این انفجار شده است. ناو پرچمدار ناوگان دریای سیاه روسیه همچنان روی آب شناور است و به مسیر خود ادامه می‌دهد.»

به گزارش پولیتیکو، اوکراین مدعی شده که علت انفجار، اصابت موشک به بدنه ناو روسی بوده و مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت. در مقابل، مسکو این انفجار را نتیجه آتش‌سوزی داخلی عنوان کرد.

سخنگوی پنتاگون تأکید کرد که واشنگتن قادر نیست که گزارش‌های اوکراینی مبنی بر اصابت موشک به رزمناو مسکو -که یکی از ۳ رزمناو ناوگان دریای روسیه است و تقریباً در ۶۰ مایلی جنوب شهر بندری اودسا فعالیت می‌کرد- تأیید کند.

به گفته این مقام آمریکایی، این رزمناو اکنون به سمت شرق در حال حرکت است و مقامات آمریکایی ارزیابی می‌کنند که احتمالاً در سواستوپل، شهری بندری در شبه‌جزیره کریمه، پهلو گرفته باشد.

در مقابل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشتی جنگی «به شدت آسیب دیده» و خدمه آن پس از انفجار «به‌طور کامل تخلیه» شده‌اند. در اطلاعیه این وزارت تأکید شده که انفجار در این رزمناو به دلیل انفجار مهمات و آتش‌سوزی بوده است.

کربی در پایان سخنانش با اشاره به نگرانی‌های آمریکا درخصوص حملات هسته‌ای، مدعی شد که آمریکا هرگونه تهدید هسته‌ای بالقوه را بسیار جدی می‌گیرد. سخنگوی پنتاگون همچنین از ارسال محموله‌های اضافی سیستم‌های استینگر به اوکراین خبر داد و گفت آخرین بسته کمک‌های امنیتی با مشورت اوکراینی‌ها به ویژه در مورد نیاز‌های آن‌ها در دونباس طراحی شده و به این کشور ارسال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اگه مهمات آمریکایی بدن به اوکراین روسیه باید امریکا رو بزنه
France
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
روسیه تو اوکراینش مونده…پوتین نادان هست ولی نه اونقدر که با امریکا وارد جنگ مستقیم بشه
آخرین اخبار