فرماندار ویژه ملایر ازبهره برداری پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر خبر داد.

 سلمان اسماعیلی گفت: در این سفر ۲ پروژه پژوهشکده انگور و کشمش در فاز نخست و مرکز همایش‌های دانشگاه ملی ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: شهرستان ملایر روز شنبه ۲۷ فروردین ماه میزبان وزیر علوم است.

فرماندار ملایر گفت: پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر سال گذشته به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ساخته شد.

اسماعیلی از این پژوهشکده بعنوان معتبرترین مرکز پژوهش‌های بنیادی و کاربردی کشور یاد کرد.

او گفت: این پژوهشکده در حوزه علوم و فناوری انگور و کشمش و کشاورزی، می‌تواند سهم دانش بنیان‌ها را ارتقا دهد.

 فرماندار ویژه ملایرگفت: در سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار همدان به دانشگاه ملایر، پروژه مرکز همایش‌های شهید رسول حیدری نیز به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۱ میلیارد تومان برای احداث این پروژه هزینه شده است.

اسماعیلی گفت: ظرفیت سالن اصلی مرکز همایش‌های دانشگاه ملایر ۴۵۰ نفر و سالن جانبی آن ۱۵۰ نفر است که این مرکز در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع احداث شده است.

وی ادامه داد: در این سفر پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه ملایر، آئین تکریم و معارفه رئیس این دانشگاه نیز برگزار می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: دانشگاه ملایر یکی از ظرفیت‌های خوب علمی در این شهرستان است که به عنوان موتور محرک رشد و توسعه علمی، اقتصادی و فرهنگی ملایر محسوب می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر آغاز عملیات اجرایی ۵۵۲ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در این شهرستان را از دیگر برنامه‌های این سفر برشمرد و خاطر نشان کرد: ۵۰۲ واحد از این ۵۵۲ واحد برای متقاضیان ملایری است که در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کردند و ۵۰ واحد نیز برای مددجویان کمیته امداد این شهرستان در بیش از ۲۰ روستا احداث خواهد شد.

وی در ادامه مطرح کرد: خانه بوم‌گردی سامن با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان در زمینی به مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربع و اشتغالزایی ۱۵ نفر نیز در جریان این سفر افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی همچنین افتتاح دو طرح توسعه معدن سرمک با اعتباری افزون بر ۴۱۱ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۷۰ نفر را از دیگر برنامه‌های این سفر برشمرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.