نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز شاهد هستیم که هماهنگی میان دو ملت ایران و افغانستان دشمنان و استکبار جهانی را به زانو درآورده است.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی گفت: مردم ایران و افغانستان با یکدیگر اختلاط خونی دارند و از یک نژاد اند. در گذشته، بخش عمده‌ای از افغانستان جزو خراسان بزرگ بوده است و مردم افغانستان همشهری ما مردم مشهد محسوب می‌شوند.

او گفت: مقاومت در عناصر رزمنده، آن چیزی است که ارتش، سپاه و نیرو‌های رزمنده ما را ممتاز می‌کند. مقاومت جوهره باعظمتی است که امروزه محور تمام حرکت‌های عزیزان مدافع ما برای مقابله با دشمن و استکبار قرار گرفته است و آن چنان بازدارنده است که دشمن با وجود تمام عداوت‌ها، به خاطر مقاومت غیرتمندانه ارتش و سپاه جمهوری اسلامی، قدرت تجاوز به نظام ما را ندارد.

نماینده  ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز دشمن در اطراف ما حضور دارد، اما وجود نیرو‌های ارتش و سپاه در دریا، هوا و زمین باعث شده است دشمن جرات نکند به ما نزدیک شود و، چون از انجام هر گونه فعالیتی در راستای تجاوز به حریم ما عاجز است، به انواع توطئه‌ها چنگ می‌زند، لذا آن چیزی که در کنار مقاومت سپاه و ارتش مهم است، بصیرت شما مردم می‌باشد. بصیرت شما باید مانع از تحقق اهداف دشمن شود.

علم الهدی گفت: دشمن از حادثه اخیر حرم برای ایجاد اختلاف بین مردم ایران و افغانستان استفاده می‌کند. مردم ایران و افغانستان با یکدیگر اختلاط خونی دارند و از یک نژاد اند. در گذشته، بخش عمده‌ای از افغانستان جزو خراسان بزرگ بوده است و مردم افغانستان همشهری ما مردم مشهد محسوب می‌شوند.

او گفت: ما بدون افغانستان ریشه‌های فرهنگی‌مان را از دست می‌دهیم. آن روزی که امام (ره) با نظام ستم‌شاهی مبارزه می‌کرد، برادران افغانستانی تنها ملتی بودند که در این مبارزه به ما کمک می‌کردند. در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان باغیرت ما، برادران افغانستانی در صفوف دفاع مقدس حضور داشتند و عده‌ای از این عزیزان به شهادت رسیدند.

نماینده  ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ما با همه توان از این عزیزان استقبال می‌کنیم. خواهران و برادران افغانی برای ما، مانند مهاجرینی هستند که از مکه به مدینه هجرت کردند. در آن زمان نیز مسلمانان امکانات خود را تقسیم کردند و مهاجرین را در زندگی خودشان جای دادند. امروز نیز برادران و خواهران افغان ما که به هر علتی به ایران مهاجرت کرده‌اند، شریک زندگی ما هستند و به کوری چشم دشمن، باید با آغوش باز از آنان استقبال کنیم و قدر آنان را به خاطر فداکاری‌هایی که تاکنون در عرصه‌های انقلاب، دفاع مقدس و همکاری با شهید سلیمانی داشته‌اند، بدانیم.

علم الهدی گفت: ما باید با وجود مشکلات معیشتی، تحریم‌ها سایر مشکلاتی که دشمن هر روز برای ما ایجاد می‌کند، تلاش کنیم به عزیزان افغانستانی مهمان در ایران که همدرد ما هستند، سخت نگذرد و زندگی خوش و خرمی داشته باشند و بتوانند با اطمینان و آرامش کامل به وطن خودشان بازگردند و در آن سرزمین اسلامی مدافع انقلاب و ارزش‌های دین باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.