سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

شرکت‌های دانش‌بنیان یاریگر صنعت چاپ خراسان رضوی در تکنولوژی جدید هستند

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: صنعت چاپ استان با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به تکنولوژی‌های جدید در این حوزه دست یابد.

جلیل سروری گفت: با استفاده از دستیابی به تکنولوژی‌های جدید می‌توان ضمن اشتغال‌آفرینی، از ظرفیت واحد‌های غیرفعال چاپی استان برای افزایش صادرات استفاده کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته میزان محصولات و فرآورده‌های چاپی و بسته‌بندی صادر شده از استان خراسان رضوی به خارج کشور به ارزش ۱۰ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال بوده است.

سروری گفت: این استان با داشتن بیش از ۴۰۰ واحد چاپی و تنوع در انواع چاپ‌های تخصصی با استفاده از وجود کارشناسان متخصص و باتجربه همراه با جدیدترین دستگاه‌های صنعت چاپ، برای ایجاد بازار‌های جدید در کشور‌های همسایه تلاش می‌کند تا تحریم‌های ظالمانه را به یک فرصت ویژه تبدل کند تا با ارائه بهترین خدمات چاپی سهم عمده‌ای در ارزآوری کشور داشته باشند.

او گفت: انواع کارتن خالی چاپ همچون کیک، آبمیوه، تخم‌مرغ، صابون، شکلات، ویفر و بیسکویت، جعبه مقوایی چاپی شیرینی، سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه، انواع کفی‌کارتن و کیسه خالی سیمان از جمله محصولات چاپی صادر شده هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: محصولات چاپی یادشده به کشور‌های آسیای میانه از جمله افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، عراق و برخی از کشور‌های اروپایی صادر شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار