امانوئل مکرون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از مقابله با تورم و افزایش حداقل حقوق بازنشستگی سخن گفت.

امانوئل مکرون، نامزد ریاست جمهوری فرانسه امروز، جمعه در مصاحبه‌ای تلویزیونی وعده داد در صورت انتخاب، سلسله تصمیم‌هایی را برای مقابله با گرانی و بهبود وضع معیشتی مردم اتخاذ کند.

مکرون در گفتگو با تلویزیون Franceinfo با وعده مقابله با گرانی در کشور گفت: از تابستان امسال، می‌خواهم که قادر به افزایش حقوق‌ها به میزان ۴ درصد برای تمامی بازنشسته‌ها باشیم.

او در این مصاحبه گفت در صورتی که انتخاب شود، کف پرداختی بازنشستگی که اکنون ۹۸۰ یورو است را از طریق اصلاح نظام بازنشستگی به ۱۱۰۰ یورو افزایش خواهد داد.

او در بخش دیگری از مصاحبه خود، در خصوص «کارلوس تاوازر» مدیرعامل شرکت استلانتیس که گته می‌شود به ۶۶ میلیون یورو می‌رسد، گفت: این رقمی اغراق آمیز است.

او البته تأکید کرد: باید سقفی در سطح اتحادیه اروپا برای دستمزد مدیران ارشد وجود داشته باشد.

گفتنی است پیشتر و در پی راه یافتن امانوئل مکرون و مارین لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، رسانه‌های خبری گزارش دادند صد‌ها دانشجو در مقابل چندین دانشگاه فرانسه تجمع کردند تا اعتراض خود را به کاندیداتوری مکرون و لوپن در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نشان دهند.

دانشجویانی که ساختمان‌های دانشگاه سوربن پاریس را اشغال کرده بودند، شعار «نه به لوپن و مکرون» سر دادند. معترضان همچنین بنر «تجمع در سوربن علیه مکرون، لوپن و دنیای آن‌هاست» در دست داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار