نامزد انتخاباتی فرانسه ضمن انتقاد از تصمیم رقیب خود برای قطع رابطه با سوریه، خواستار ازسرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور شد.

«مارین لوپن» نامزد انتخاباتیِ راستگرای فرانسه، با انتقاد از تصمیم دولت کنونی فرانسه برای قطع روابط با سوریه، خواستار ازسرگیری روابط دیپلماتیک با دولت بشار اسد شد.

به گزارش میدل ایست آی، لوپن قرار است در تاریخ ۲۴ آوریل (۱۰ روز دیگر) در دور دوم انتخابات فرانسه با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فعلی و دیگر نامزد انتخاباتی، برسر ریاست‌جمهوری رقابت کند.

لوپن اکنون با انتقاد از تصمیم مکرون برای قطع روابط با دمشق گفت: «دقیقاً در لحظات بحرانی و پیچیده و زمانی که کشور سوریه با تروریست‌ها مواجه شد، کانال‌های ارتباطی ما مورد نیاز بود.»

او پیش‌تر در زمان انتخابات ۲۰۱۷ نیز چنین اظهاراتی را مطرح کرده بود.

البته لوپن در ارتباط با درگیری کنونی میان روسیه و اوکراین نیز شب گذشته گفت: «کریمه را بخشی از روسیه می‌دانم و از ممنوعیت ورود به اوکراین متأسف نیستم. تاریخ را نمی‌توان بازنویسی کرد. یک همه‌پرسی در کریمه برگزار شد و مردم تصمیم گرفتند کریمه پس از ۲۶ سال مجدداً به روسیه ملحق شود.»

مسکو بار‌ها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به صورت دموکراتیک، مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل به الحاق این شبه‌جزیره به روسیه رأی دادند و تمامی روند کار به صورت قانونی برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
این اگه بشه بآمریکا مجبور میشه برجامو امصا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
میخواد اروپا ابرقدرت سوم بشه و از زیر یوغ آمریکا خارج بشه پس همه اروپا باید ازش حمایت کنن و ما هم باید ازش حمایت کنیم ولو دشمن ما هم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
این بابا عالیه چون میخواد اروپا رو از زیر یوغ آمریکا دربیاره
آخرین اخبار