معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اختلاف قیمت گوشت گرم و منجمد علت اصلی افزایش تقاضا در کرمانشاه خبر داد.

محمد رضا عباسی گفت : در مسئله قیمت‌گذاری‌ها بر مرغ و تخم‌مرغ به دلیل اینکه از طرف دولت به مرغدار یارانه‌ی ذرت و سویا داده می‌شود قیمت‌گذاری‌ها در اختیار مسئولان مربوطه در جهاد کشاورزی است.

به گفته معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برخلاف قیمت‌گذاری‌ها بر مرغ و تخم‌مرغ که از سوی جهاد کشاورزی تعیین می‌شود در قیمت‌گذاری‌های گوشت قرمز به دلیل اینکه علوفه و جو مورد نیاز را دامدار به طور مستقیم تهیه می‌کند تابع قیمت عرضه و تقاضا است.

اتحادیه مربوط به گوشت قرمز طبق آنالیز و برآورد هزینه‌های صرف شده برای تعیین قیمت هر کیلو گوشت تصمیم‌گیری کرده و قیمت نهایی آن را با عنوان قیمت تعزیراتی اعلام می‌کنند.

در حال حاضر ۱۱۰ تن گوشت قرمز منجمد گوساله موجود است که با اعلام قیمت‌های جدید از سمت دولت مقرر شده که هر کیلو گوشت داخلی با قیمت ۸۵ هزار تومان و هر کیلو گوشت خارجی برزیلی ۱۰۰ هزار تومان عرضه شود.

به دلیل اختلاف قیمتی که بین گوشت گرم و گوشت منجمد ایجاد شده تقاضا برای گوشت منجمد بیشتر شده به گونه‌ای که درخواست برای ارسال میزان گوشت منجمد بیشتری از سمت جهاد کشاورزی داده شده است.

طی روز‌های گذشته به دلیل نبود همخوانی قیمت‌های اعلام شده و موجودی گوشت استان در سردخانه‌ها بازار با اختلالاتی رو به رو شد که پس از بررسی و رفع مشکلات در حال حاضر هیچ گونه کمبود و مشکلی برای توزیع گوشت منجمد تنظیم بازاری وجود ندارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.