اعلام دستورالعمل برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهر‌های کرونایی خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برگزاری آیین‌های شب احیا و شب قدر در شهر‌های نارنجی کرونایی استان، بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت در اماکن مسقف، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حداکثر ۹۰ دقیقه مجاز است.

 صادق خلیلیان گفت: برگزاری آیین شب‌های احیا در شهر‌های قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت دراماکن مسقف، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر زمان ۹۰ دقیقه مجاز است.

به گفته او، همچنین در شهر‌های زرد کرونایی با ۷۰ درصد ظرفیت اماکن، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و به مدت ۹۰ دقیقه باید انجام شود.

استاندار خوزستان می‌گوید: برگزاری آیین شب‌های احیا در شهر‌های آبی کرونایی به لحاظ ظرفیت محدودیتی نداشته و می‌تواند بیش از ۹۰ دقیقه باشد، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی لازم است.

این مقام مسئول گفت:  برگزاری این آیین‌ها در فضای باز، هیچ محدودیتی ندارد، اما فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک الزامی است.

به گفته آقای خلیلیان، مسئول نظارت بر اجرای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هنگام برگزاری آیین‌های احیا، بر عهده سازمان تبلییغات اسلامی خوزستان است.

استاندار خوزستان گفت: با وجود روند کاهشی شیوع کرونا در استان و کشور، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون همچنان الزامی است.

این مقام مسئول می‌گوید: اگرچه راهپیمایی روز قدس در فضای باز انجام می‌شود، اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک الزامی است و نماز عید فطر نیز باید در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌ها و زدن ماسک برگزار شود.

او با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسیناسیون ادامه داد: در قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان باید ساز و کار‌هایی برنامه‌ریزی شود تا افراد جامعه هدف به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب شوند.

صادق خلیلیان گفت: با توجه به اینکه هنوز بیماری ریشه کن نشده و در حال گردش است مراقبت همچنان باید برقرار باشد و نباید عادی انگاری رواج پیدا کند.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان زرد و چهار شهرستان آبی کرونایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.