رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در ادامه روند تشدید نظارت بر فعالیت صنوف مختلف شهر سنندج، ۹۰۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشتی کشف و ضبط شد.

دکتر جهانبخش یوسفی گفت: در راستای اجرای این طرح، ۲۳ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۲ اداره و۱۷۲ واحد صنفی از ۷۴۱ واحد صنفی بازرسی کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در زمینه نظارت بر ارائه غذای سالم به شهروندان در مراکز تهیه وعرضه مواد خوراکی وغذای آماده، بازرسان این مرکز ۲۳۶ مورد بازدید داشتند و هشت مورد از مواد غذایی آماده را برای تایید سلامت، نمونه برداری کردند.

به گفته او در جریان این بازدید‌ها ۱۳ واحد صنفی خاطی به علت عدم رعایت کامل موازین بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند و پنج واحد صنفی هم به علت قصور و کوتاهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهدید امنیت سلامت شهروندان، پلمب شد.

دکتر یوسفی گفت: ۱۰ مورد  از اخطاریه‌های صادر شده در گذشته و هشت مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ پیگیری  شد و با توجه به تشکیل کلاس‌های درس مقاطع مختلف تحصیلی بصورت حضوری، انجام نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی از دیگر فعالیت‌های کارشناسان و بازرسان این مرکز بوده که بصورت ویژه در دستور کار آنان قرار گرفت.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: ۱۸ مورد نان خبازی‌ها از نظر تشخیص مقدار نمک مجاز و عدم استفاده از جوش شیرین نمونه برداری شد و ۶۰ مورد نمونه برداری آب و۴۴۲ مورد تست کلر سنجی نیز در زمینه نظارت بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.