عملکرد مطلوب دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان، پارسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه وبویراحمد در سال جدید، عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ بررسی شد.

علی شهابی نسب گفت: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راه و شهرسازی آب منطقه ای، آب و فاضلاب جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی بیشترین اعتبارات را داشتند و در این جلسه میزان اعتبارات جذب شده این ادارات بررسی شد. 

او از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ به نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد و می گوید: سرجمع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹، ۴۷۷ میلیارد تومان بود و این رقم در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این در حالی است که در سفر رئیس جمهور به استان هم حدود ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های ملی و استانی تزریق شد. 

شهابی نسب با اشاره اعتبارات تخصیص یافته به استان از محل اعتبارات محرومیت زدایی گفت: ۴۹۵ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی که برای نخستبن بار در قانون آمده بود هم به استان اختصاص داده شد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در سال ۱۴۰۰ یک انقلاب در بحث اعتبارات استانی رخ داد که از محل اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص استانی داشتیم که حدود ۶۴۸ میلیارد تومان آن نقدی و ۶۶۶ میلیارد تومان از اسناد خزانه بود.

او با اشاره به ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ پایان سال مالی افزود: حدود سه ماه برای جذب اعتبارات فرصت داریم و بخش وسیعی از اعتبارات در ماه‌های بهمن و اسفند تا روز ۲۸ اسفند وارد خزانه استان شده و به سازمان برنامه و بودجه استان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه فرصت برای جذب این اعتبارات تمدید نخواهد شد می گوید: در دو سال گذشته به دلایل شرایط و کرونایی سال مالی تا پایان شهریور ماه تمدید می‌شد، اما امسال دیگر تمدید نمی‌شود.

شهابی نسب با بیان اینکه ۶۰ درصد اعتبارات تاکنون جذب شده است گفت: همه مدیران در این جلسه متعهد شدند که تا پایان فرصت سال مالی این اعتبارات را جذب خواهند کرد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه به استان ابلاغ خواهد شد و بخشی از اعتبارات سال ۱۴۰۱ منتج از مصوبات سفر ریاست جمهوری و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است و به اعتبارات سال ۱۴۰۱ اضافه خواهد شد.

او می گوید: این اعتبارات می‌تواند در اجرای طرح‌ها و بهره برداری از آن‌ها کمک شایانی می‌کند و باعث رونق اقتصادی و کاهش نرخ بی کاری و بهتر شدن شرایط معیشت مردم استان می‌شود.

شهابی نسب گفت: هم اکنون ۱۴۷۰ طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که راه اندازی آن‌ها باعث رونق اقتصادی در استان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.