احتمال اجرای طرح خاموشی های با برنامه برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت مدیریت نشدن مصرف برق احتمال خاموشی های با برنامه در تابستان امسال وجود دارد.

جمال معتمدی زاده با یادآوری کم بارشی های امسال و گرمای هوا به ویژه در شهرستان های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال قطع برق به ویژه در ساعت های پیک بار نیز وجود دارد.

او می گوید: گرمای زودرس، کاهش نزولات جوی، تغییر الگوی مصرف و پدیده شوم  رمز ارزهای غیرمجاز از عوامل افزایش مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

معتمدی زاده گفت: در حالی که تا چند سال پیش بیشتر شهروندان استان از کولرهای آبی و پنکه استفاده می کردند اکنون بیشتر مُشترکان از کولر گازی استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به نبودن نیروگاه های آبی در استان می گوید: برق مورد نیاز شهروندان از طریق استان های خوزستان  و اصفهان تامین می شود.

معتمدی زاده با اشاره به قرار داشتن ۶ شهرستان از ۹ شهرستان استان در مناطق گرمسیری گفت: استان بیش از ۲۷۸ هزار مُشترک برق دارد که ۱۰۰ هزار مُشترک آن در شهرستان های گرمسیری قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد  روز بیست و هفتم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱.۱ درصد افزایش یافته است.

او می گوید: مصرف برق این استان تا ساعت ۱۶ روز گذشته به ۲۲۲ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ مگاوات ساعت رشد را نشان می دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، شهرستان گچساران با ٩٩ مگاوات مصرف در ساعت  ۱۵ روز گذشته و افزایش ۱۸ مگاواتی نسبت به پارسال در صدر مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

او کمترین میزان مصرف برق در ساعات پیک بار استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان چرام با ١٤ مگاوات ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از مشترکان برق این استان خواست در مدیریت مصرف برق خود با این شرکت مشارکت بیشتری داشته باشند تا شاهد قطعی یا خاموشی های برق در فصل گرم سال جاری نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.