آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی در دیدار جمعی از نمایندگان مردم و علمای افغانستان با وی، بر ضرورت اتحاد و انسجام نیروهای متدین و نخبگان دینی افغانستان تاکید کرد.

آیت‌ الله علم الهدی در دیدار با جمعی از مردم و علمای افغانستان گفت: ایجاد اتحاد و انسجام در جمعیت نیروهای متدین و نخبگان دینی افغانستان ضروری است.

او گفت: تشکل فاطمیون به‌عنوان نمونه بارز و کاملی از اتحاد مجاهدان افغانستانی ثمرات و برکاتی داشت که نتایج آن فراتر از ملت افغانستان و مردم ایران، در سطح امت اسلامی و محور مقاومت زمینه بروز و ظهور داشته است.

امام جمعه مشهد گفت: در سایه این انسجام، برادران افغانستانی می‌ توانند هم در حوزه مسائل و مشکلات کشور خود نقش‌ آفرین و تأثیرگذار باشند و هم در منطقه و کشورهای اسلامی بتوانند به یاری برادران و خواهران مظلوم و ستمدیده خود بیایند.

در ادامه این مراسم، حجت‌ الاسلام وحیدی به نمایندگی از علمای افغانستان گفت: انقلاب اسلامی باعث شد تا زمینه‌ های ارتباطی دو ملت ایران و افغانستان از لوث وجود مستکبران عالم پاک شود اما واقعه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی نشان داد که نظام سلطه همچنان از وحدت دو امت در هراس است و با به کارگرفتن ایادی و مزدوران خود تلاش دارد تا از یکسو حرم مطهر رضوی به‌ عنوان قبله‌ گاه قلوب عاشقان اهل بیت (ع) و پایتخت معنوی جهان اسلام و از سوی دیگر سفارت جمهوری اسلامی به‌ عنوان نماد این نظام مقدس در کشور افغانستان را مورد هجمه و جسارت قرار دهد.

او گفت: تهیه و انتشار گسترده کلیپ‌ های ساختگی از سوء رفتار با اتباع افغانستانی مقیم ایران و به همین ترتیب، رفتار ناشایست افغانستانی‌ ها با برادران ایرانی خود یک توطئه بزرگ و سازمان یافته است که هرگز زیرساخت حقیقی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خوب به ما چه !! ما باید مواظب کشور خودمون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
همه کشور ها مهاجرین کشور دیکر را در کمپ و پناهگاه های خاص قرار می دهند ایران مهاجرین و آواره ها را در میان مردم خودش . حالا این مهاجرین چقدر جرم و جنایت کنند و به مردم ایران آسیب بزنند . برای مسئولین مهم نیست. از این مسئولین بی اعتنا به حقوق مردم ایران فقط باید به خدا پناه برد
آخرین اخبار