نمایشگاه آثار برگزیده هفته قرآن و عترت استان کرمانشاه در محل نگارخانه شهید آوینی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

محسن کرمیان رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: آثار نمایشگاه آثار برگزیده هفته قرآن و عترت استان کرمانشاه، از میان ۱۴۱ اثر، در سه بخش تذهیب و نگارگری، طراحی و خوشنویسی انتخاب شده است.

در مجموع با نظر داوران از میان آثار ۳۵ اثر برای نمایش در این نمایشگاه انتخاب شده‌اند.

در بخش نقاشی خط هم ۱۵ اثر و در بخش نقاشی شش اثر ارسال شدند، اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن آثار داوری در این دو بخش صورت نگرفته است.

 این نمایشگاه تا چهارم اردیبهشت ماه برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهر‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۸ شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

برگزاری کرسی‌های تلاوت، نشست‌های تخصصی قرآنی، برگزاری کارگاه موشن گرافی، اجرای تئاتر‌های خیابانی و تجلیل از خانواده شهدا بخشی از برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان کرمانشاه است.

به گفته کرمیان، اختتامیه برنامه‌های این هفته نیز بعد از ماه مبارک برگزار خواهد شد تا بتوانیم میزبان یکی از مسئولین وزارت ارشاد در این مراسم باشیم.

 برگزاری جشنواره استانی نمایشنامه خوانی

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: اثرگذاری هنر تئاتر منوط به مردمی بودن آن است. تئاتر زمانی مفید است که مردمی باشد.

افشین آزادی گفت: مقام معظم رهبری از تئاتر به عنوان منبر یاد کرده و فرموده اند تئاتر منبر است، بلکه بالاتر از آن و همین گفته نشان دهنده جایگاه بالای تئاتر است.

به گفته آزادی، جشنواره استانی نمایشنامه خوانی برگزار خواهد شد. در این جشنواره نمایشنامه هایی با موضوع حماسه زنان استان شرکت داده می شود.

وی از حمایت از هنرمندان نمایشنامه خوان در ۱۴ شهرستان استان خبر داد و گفت: حمایت های ما در این زمینه از هنرمندان شهرستان ها بیشتر از هنرمندان مرکز استان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.