مهم‌ترین سلاح ما در جنگ فکری و فرهنگی دشمن "تبیین و روشنگری" است

امام جمعه کرمانشاه از تبیین و روشنگری به عنوان مهم‌ترین سلاح در برابر جنگ فکری و فرهنگی دشمن یاد کرد.

آیت الله مصطفی علماگفت: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در این زمینه بار‌ها هشدار دادند و امروز شاهد عینی شدن این صحبت‌ها و هشدار‌ها هستیم.

در عرصه این جنگ، سلاح اصلی قلم است و امام راحل هم از همان اوایل انقلاب به قدرت قلم پی برده و از همه خواستند که تفنگ‌ها را تبدیل به قلم کرده و در زمینه تبیین و روشنگری و در زمینه‌های فکری فعالیت کنند.

سرمایه امام راحل تنها یک قلم و یک ورق کاغذ بود و با همین‌ها یک دنیا را به ستوه آورد و دنیا از آنچه او روی کاغذ می‌نگاشت حساب می‌برد.

امام (ره) سال‌ها صبر و مقاومت کرد و زحمت کشید تا مردم را آگاه کند و پس از آگاه سازی مردم توانست رژیم ستمگر شاهنشاهی را بدون جنگ و کودتا و... ریشه کن کند.

آیت الله علما گفت: امروز دشمن از تبیین و بیان و قلم و روشنگری می‌ترسد و این مهم‌ترین سلاح ماست که باید به درستی از آن استفاده کنیم.

قدم به قدم و کلمه به کلمه انقلاب نیازمند تبیین است و این میان نقش اهالی رسانه و اصحاب قلم بیش از دیگران است.

باید حقایق انقلاب در سطح جامعه تبیین شود و حقایقی که دشمن سعی دارد آن‌ها را وارونه جلو دهد به مردم اطلاع داده شود و امروز همه و بویژه رسانه‌ها باید در زمینه جهاد تبیین گام بردارند.

 به دلیل عدم تبیین هنوز کسی نمی‌داند این شخصیت بزرگوار چه کسی بوده و چه نقشی برعهده داشته است.

بیان و زبان ابوذر در روشنگری علیه دشمنان از شمشیر هم برنده‌تر بوده و به خاطر همین تبیین و روشنگری‌ها او را از شهری به شهر دیگر تبعید می‌کردند.

 ایشان همچنین بسیار صادق بودند بگونه‌ای که حتی برای تبعیدش سراغ بدترین منطقه را از خود ایشان می‌گرفتند، چرا که بسیار راستگو بود و به همان منطقه‌ای که عنوان می‌کرد تبعید می‌شد.

 این شخصیت والا باید الگوی اهالی رسانه در روشنگری و صداقت باشد و همه باید در این مسیر حرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.