نشست اقلیم پایدار، میراث ماندگار در کرمان برگزار شد

به مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه، روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نشستی تخصصی با عنوان اقلیم پایدار، میراث ماندگار در باغ شاهزاده ماهان برگزار شد.


فوزیه فرح‌بخش ،مدیر پایگاه میراث‌جهانی باغ شاهزاده ماهان گفت:این نشست تخصصی با تمرکز بر نقش آب در شکل‌گیری منظر‌فرهنگی میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان و با حضور مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان، معاونان و کارشناسان این اداره‌کل و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی باغ شاهزاده ماهان گفت:نقش صیانت از منظر فرهنگی آثار ثبت جهانی و چگونگی تعیین حریم و ضوابط حفاظتی بنا‌های تاریخی و معیار‌های واگذاری بنا‌های تاریخی قابل احیا و اهمیت تغییر کاربری بنا‌های تاریخی برای توسعه گردشگری از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست به بحث گذاشته شد.

به گفته او یکی از اهداف مهم کمیته ملی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی (ایکوموس ایران)، معرفی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، تشویق به حمایت، حفاظت، احیا، مرمت بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی و ترویج فرهنگ آن در سطوح ملی و بین‌المللی است.

فرح‌بخش می گوید: با برپایی این چنین نشست‌های تخصصی می‌توان در راستای تحقق اهداف راهبردی شورای بین‌المللی ایکوموس و همچنین حفظ و احیای آثار تاریخی و باستانی استان کرمان قدم برداشت و اهمیت بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی را بیش از پیش به دستگاه‌ها، نهاد‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی نشان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار