برنامه‌های روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ویژه برنامه‌های روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در مهم‌ترین بنا‌های استان برگزار می‌شود.

نادر فلاحی گفت: این برنامه‌ها با تمرکز در میراث ثبت جهانی استان اردبیل یعنی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و پایگاه‌های ملی واقع در استان تدارک دیده شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: برگزاری کارگاه نقاشی، مسابقه معرفی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، کارگاه کاوش و آشنایی با سایت تاریخی و نمایشگاه معرفی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی استان اردبیل از جمله برنامه‌هایی است که امروز در محل پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

فلاحی می‌گوید: سایر بنا‌های تاریخی استان از جمله محوطه تاریخی دستکند‌های کنزق در شهرستان سرعین و محوطه تاریخی شهر یئری در مشگین‌شهر نیز به صورت همزمان میزبان برنامه‌هایی به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی هستند.

او با اشاره به اهمیت بنا‌های تاریخی گفت: روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی فرصت مناسبی است تا توجه بیشتر هموطنان را به این بنا‌ها جلب کنیم و عموم مردم را به آشنایی با این بنا‌ها تشویق کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.